lørdag den 22. december 2007

Et vidunder af en maskine

Som du måske allerede har set, så har jeg fået en stribe af QuicKutz' produkter i webshoppen - deriblandt en Silhouette Digital Craft Cutter, som det hedder.
Det er en smart maskine (skæreplotter), som kan skære de ting ud i karton / papir / vellum / vinyl, som du beder den om.
Jeg har selv investeret i en af dem, for rigtig at finde ud af hvordan den virker - og den er altså rigtig spændende at bruge.
Bl.a. kan man så let som ingenting skære de fonte (skrifttyper), som man har liggende på sin pc, ligesom der findes en mængde forskellige skabeloner i det indbyggede bibliotek. Og der er masser af steder på nettet, hvor man kan downloade flere skabeloner - enten gratis eller mod betaling.

Jeg kan varmt anbefale siden http://www.cr.skattekister.dk/ hvor der er fyldt med tips og idéer til at komme i gang med maskinen.
Bl.a. findes der en god instruktion i, hvordan man kan lave "sammensatte" ord med tilhørende baggrund (matte) ved hjælp af et gratis program, der kan hentes på nettet.

Det måtte jeg jo lige prøve, og det kom der dette her resultat ud af:
Som I måske nok kan gætte, så skal det bruges som overskrift til et LO fra en af vores mange sommerferier ved Garda Søen.

5 kommentarer:

  1. Ih altså det ser spændnede ud Gitte. Håber du bliver rigtig glad for den. Jeg glæder mig i hvert fald til at se, hvad man kan lave med sådan en. Håber du viser flere af dine eksperimenter med den her på bloggen:-)

    SvarSlet
  2. Det ser nu altså godt ud gør det :)
    Følger lige med hvis du nu sku' vise flere exempler her ;)

    SvarSlet
  3. Rigtig smart maskine... Åbner da helt nye muligheder for at lave spændende ting.

    SvarSlet
  4. Ville lige kigge ind, og ønske glædelig jul
    Hilsen fra Mutte

    SvarSlet
  5. Ih hvor fedt at du har fået Silhouetten i boden! Tænker du også på at få prepaid cards til dies hjem? Jeg ville være din første kunde :)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...