onsdag den 15. juli 2009

transatlantique


Dette billede er lavet med papirene fra graphic45 serien transatlantique. Jeg har klippet en del motiver ud og brugt papiret med kuffert motiver som baggrunden for dette billede. Billedet er over 30 år gammel og taget på en ferie rejse, manden er min farfar. Jeg har også lavet matten af mønsterpapir da jeg syntes at karton ville bryde stilen for meget. Jeg har syet en swirl i venstre side delvis ind over billedet og placeret noget metalpynt og en enkelt blomst i nederste fotohjørne.
Jeg har sværtet en stykke alm. blonde med tim holtz distress sværte vintage photo og de små hvide thickers der er brugt til overskrifter har også lige fået en tur, sådan at de passer til det støvede look.
Lokomotivet i venstre nederste hjørne er klippet ud af et stykke mønsterpapir og sat fast med dobbeltklæbende tape. Jeg har dog brugt falske syninger i kanten ind mod billedet og at understrege denne. Dette er gjort ved hjælp af en syl som jeg først har prikket små huller med.. dernæst har jeg tegnet med en tynd kuglepen imellem hullerne. Dette en en meget enkelt men velfungerende teknik der kan anvendes både på kort og Lo´s.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...