torsdag den 1. april 2010

Konfirmationskort og bordkort

Også i dag har jeg leget med de lækre papirer fra Websters Pages. Jeg har faktisk et problemmed at bruge dem................jeg kan ikke nænne at klippe i dem for de er så smukke :-) en anden lækker ting ved denne serie er at de er tosidede, det giver nogen gode muligheder når man laver kort og scrap som du også kan se i det følgende.

Da jeg gerne ville lave lidt der også kunne bruges til drenge har jeg været lidt sparsom med blomsterne, en sommerfugl må være okay til en dreng :-)

Første kort er igen et mappekort, 18 cm bred - denne gang har jeg bare lavet en lille lomme hvor putte et lille kort og måske lidt penge i. Sommerfuglene er lavet med de nye dies fra Joy. BÅndet der lukker kortet er så bare bagsiden af mønster papiret, det matcher perfekt.




Næste kort er lavet med inspiration fra Youtube men i stedet for at laver rundt kort har jeg brugt en label fra Nestabilities. Papiret er igen fra Websters Pages, denne gang et kort der er meget velegnet til en dreng - ikke en masse pynt og lækre farver der sagtens kan gå til drengekort. Igen er sommerfuglen en die, denne gang lavet i rester af mønster papir.

Den label der er lavet som indlæg har jeg valgt at montere med en mindre label i hvid så der er et enkelt skrivefelt. På den anden side har jeg i bunden monteret en 1/3 af et hvidt label så det danner er lomme der kan bruges til gavekort eller penge.

Youtube er et fantastisk sted at lede efter inspiration. Det næste kort kommer fra samme sted igen naturligvis i min egen fortolkning. Jeg valgte at bruge scalloped cirkel i str 2" som hul i kortet. Denne gang har jeg valgt et af de mere feminine papirer fra Websters pages.

Når man åbner indsatsen indeni er der igen lavet plads til gavekort eller penge, en meget enkelt løsning hvor der er lavet en lille lomme.

Der skal jo også bordkort til en konfirmation, og til dette kort har jeg igen været på jagt på youtube. Det ser lidt besværligt ud men faktisk er det ret simpelt at lave hvis man følger beskrivelsen på videoen. Denne gang er sommerfuglen lavet med det nye Martha Stewart punch, dog uden at jeg har stemplet med de stempler der følger med. I stedet har jeg lige sværtet kanterne med stempelsværte. Mønsterpapiret er rester fra det rosa kort, det er ikke meget der skal til, ca 5X5 cm.

Sidste ide i denne omgang er et bordkort velegnet til en dreng. Det er meget enkelt at lave med de nye Nellie Snellen dies, jeg har brugt den største kvadratiske. Dertil to små sommerfugle lavet med Joy dies og monteret ovenpå hinanden. Afsluttet med tre små halvperler på sommerfuglen.

1 kommentar:

  1. Hej Gitte
    Hoooold nu op for nogle helt fantastisk smukke kort og bordkort. Jeg er helt solgt. Jeg kan især godt lide mappekortet og det rosa kort, de er så skønne.
    Jeg kender godt det der med at have noget papir man næsten ikke nænner at klippe i, jeg har ark liggende som jeg har haft i flere år, hi hi. Men mon ikke det var på tide bare at gribe saksen.
    Rigtig god påske.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...