tirsdag den 25. maj 2010

Nyt tema - Bryllup

Så er vi klar til et 3 ugers tema med bryllup. Jeg lægger ud med et kort, som er lavet til et bryllup, men som sagtens kunne bruges til andre formål også. Altså ikke specielt bryllups-agtigt, men alligevel med en teknik jeg gerne vil dele med jer.

Jeg startede med et stykke prikket mønsterpapir, som jeg rev i små stykker. Herefter sværtede jeg kanterne med en mørk brun. Derefter fordelte jeg stykkerne på et stykke karton og limede dem fast med multi-medium gloss. Find det i butikken her.

Da hele baggrunden var dækket fordelte jeg et lag af multi-medium gloss ovenpå - jeg duppede det på med en svamp, hvilket gav et ruflet look og en skinnende overflade. Jeg lod "puslespillet" tørre og skar det til i 14,5 x 14,5 cm. Pyntede med bånd og blomster bla. fra YouDo og monterede det efterfølgende på et foldet kort i 15x15.

Prøv det - det er en nem måde at få en spændende baggrund og papiret kan være hvad som helst. Man skal dog være opmærksom på at der går næsten 15x30 cm til at lave et 15x15 kort. Her har jeg brugt EN slags papir. Men prøv f.eks. at bruge resterne af en serie papir - altså rester af forskellige ark fra en serie. Det gode ved papirserier er jo at det passer fantastisk sammen.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...