søndag den 6. juni 2010

Et par forslag til invitationer

Der skal jo også laves invitationer til et bryllup, og igen vil jeg anbefale enkelthed - du skal måske lave 40-50 stykker af dem så de skal ikke tage timer at lave pr stk.
Dette er igen lavet med papiret fra 7gypsies, dette for at vise hvordan man kan lave de forskellige dele man skal have med i samme stil så der er en rød tråd. Her har jeg leget lidt med rubons fra Kaiser Craft. Når nu der er fine blomster rub-ons hvorfor så ikke punche dem ud og give lidt ekstra liv til de udstansede blomster. I midten er placeret en knap lige som den sidste detalje. Punc brugt er retro flower i medium og large, og et egeblad fra L-em i str large.
Teksten er skrevet med små stickers, og der er selvfølgelig sværtet på kanten.

En anden muulighed kunne være at lave dette flipkort. Jeg kan ikke umiddelbart finde et link til hvordan man gør men noget i den her retning:
Tag et stykke dobbelt sidet scrap papir (jeg har brugt det lækre papir fra Riddersholm Design)
Læg det på bordet med det du vil have ud af ned mod bordet
Fold det på midten - fold ud
Drej 90 grader og fold igen på midten og fold ud.
Klip fra højre side og ind til midten af papiret i folden
Den nederste højre firkant foldes ca halvt ind med spidsen ind mod midten (der gemmes en lille trekant)
Den øverste venstre firkant foldes ca 3/4 ind med spidsen ind mod midten
og så folder du kortet sammen:
1. nederste højre foldes over på nederste venstre
2. de to sider foldes op på øverste venstre
3. og det sidste foldes sammen.
Nu har du kortet foldet - nu er det så bare at lime på passende steder. Jeg har valgt at man skal kunne åbne kortet så jeg har ikke limet de to sidste sider sammen, men hvis du kun vil have tekst på de tags der sidder i lommerne på forsiden kan du også lime de to sidste sammen.
De to tags har jeg tænkt som dels ønskeseddel og dels en vejbeskrivelse eller andet med praktiske oplysninger, selve invitationen skal skrives indeni.
Borterne er lavet med det store border punch fra Martha Steward, det er for øjeblikket mit yndlingsværktøj :-)
Der burde nok stå invitation på forsiden, men jeg syntes simpelthen ikke lige jeg kunne finde den rigtige måde at gøre det på, men hvis jeg havde haft et stempel med invitation ville jeg nok have stemplet det i nederste venstre hjørne og embosset det i en lysbrun farve.

Indeni har jeg lavet et skrivefelt i karton, her kunne man selvfølgelig bare lime den printede invitation ud. Som lille ekstra pynt har jeg sat en lille bort i de to diagonale hjørner også.
Sidste lille detalje som går igen i bunden af de to tags er det søde stempel med de to ringe, det fandt jeg lige i mine gemmer så det skulle da med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...