søndag den 24. oktober 2010

Halloween kort med borg


Sidste indlæg i denne omgang fra mig bliver et borg kort med Halloween tema. Jeg har fundet en skabelon til det hos StampARTic lavet af Donna. Jeg er helt vild med at lave kort på denne måde og skal helt sikkert prøve flere motiver henad vejen men lige nu er det borgen jeg har lavet nogen stykker af.
Det tager en del tid da de enkelte motiver jo skal klippes ud flere gange, men det er faktisk ikke svært at lave. Når du har printet motivet ud på kopipapir klipper du de enkelte dele ud. Herefter sættes de på det mønsterpapir du vil klippe dem ud i med en lille bitte smule tape (jeg bruger faktisk ikke-permanent taperunner) og så klipper du alle dele ud. Hvis hver enkelt del skal have en matte (den tynde sorte kant der er omkring papiret) så limer du mønsterpapiret på sort karton og klipper igen med en tynd sort kant.
Så samlet motivet med lim eller dobbeltklæbende tape, og hvis du også vil have en pæn bagside så kan du efterfølgende lime det på et stykke karton og klippe hele motivet ud med en tynd kant (den er orange på mit kort).
Sidst men ikke mindst klippes kortet ud (i dette tilfælde lavet som staffeli kort). Jeg har lavet det 12X12, og forsiden har så fået et fold midt på så det kan stå oprejst som vist på billedet.
En fin måde at få brugt de absolut sidste rester på :-)








Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...