tirsdag den 24. maj 2011

Hej alle.. I dag har jeg lavet to kort med forskellige stempelteknikker, som jeg gerne vil vise jer. Første kort er lavet med emboss-resist stemplet flower-bird fra Hero arts. Først har jeg embosset stemplet i hvidt og derefter påført distress inks i forskellige farver. Fuglene er blevet "china blue", blomsterne er blevet "wild honey" og stænglerne er blevet "forest moss". Jeg har brugt spidsen af mit ink-blending tool og derefter gnedet det hele med en vådserviet. Det gode ved at embosse stemplet er, at man bagefter kan tørre distress ink af igen, fordi det forbliver vådt i længere tid. Jeg har givet hele stemplet en ramme af karton i en støvet blå farve, en snor-sløjfe og så har jeg brugt et stempel fra Gittes egen produktion som sentiment, stemplet i brunt. Det andet kort er lavet med lidt forskellige teknikker. Først har jeg lavet en blomst men TH-tape, efter Tim Holtz metoden. Han viser, hvordan man gør dette på en af hans mange videoer, som ligger på hans hjemmeside. Jeg har brugt en gammel sølvknap i midten af blomsten.
Selve kartonet er lysegråt. Derpå har jeg placeret en fugle-mask og sprøjtet med glimmermist og sværtet med distress ink. Farverne har alle været grønne og blå, og så lidt walnut stain distress ink. Ovenpå fuglen har jeg stemplet et bregneblad, og jeg har sluttet af med et af de lækre postcardstempler fra Tim Holtz nye kollektion.

Jeg håber dette har givet jer mod på at give jer i kast med at lege med stempler, inks, mists, tape mm. God fornøjelse!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...