torsdag den 30. juni 2011

Simple Vintage

Jeg har lavet et par kort i en stil, som jeg vælger at kalde "simple vintage", fordi stilen er vintage-agtig, men samtidig ret enkel i sin pynt, fordi papiret får lov at tale meget for sig selv.
Jeg har lavet kortene som gate-fold-cards, men med et lille overlap mellem de to klapper.


Det første kort er holdt meget tone-i-tone farvemæssigt.
Den eneste pynt udover mønsterpapir og motiv er to punchede papirborter og et par papirsroser.
Og så er der brugt sværte langs kanterne og en edge scraper + sværte på motivet for at give det et distresset look.


Det andet kort har fået lidt mere farve.
Jeg har taget udgangspunkt i den lyse turkise farve i motivet og brugt en matchende matte i den prikkede Bo Bunny Cardstock (Uuh, jeg elsker det papir/karton lige for tiden - og så er det oven i købet på tilbud i webshoppen lige nu!)
Papirsroserne har fået lidt sværte for at dæmpe farven lidt, og så har jeg monteret et bånd som går hele vejen rundt på bagsiden af kortet og ind under motivet på forsiden, så man kan binde en sløjfe foran, for at lukke kortet.


Mønsterpapiret er fra Maja Design (Fika serien).

3 kommentarer:

  1. Super søde kort.
    Hilsen Gitte

    SvarSlet
  2. Søde kort, jeg kan godt lide de brune toner, det er virkelig vintage. v.h. morkaren.

    SvarSlet
  3. Begge kort er bare rigtig rogtog søde, men da jeg er helt vild med alle blå nuancer, må jeg indrømme, at det vinder lige med et hestehårs bredde LOL.Men virkelig flotte ting begge to, det er helt sikkert.
    Há en rigtig god week-end alle sammen.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...