mandag den 18. juli 2011

Leg med masker, ink og glimmermist

På Scrapcat er der for øjeblikket en udfordring hvor vi skal bruge distress stain, maling, glimmer mist og andet godt - en god udfordring for nogen af de ting har jeg lidt svært ved at få brugt :-)
Mit første LO i den udfordring kom i høj grad til at handle om masker, glimmermist og ink. Faktisk valgte jeg at lave mit eget mønsterpapir på følgende måde:
Læg maske på en del af kartonet (denne er med store blomster) og påfør distress ink i en tone mørkere eller to med dit applikator tool. Jeg har så tonet det ud så det ikke er lige kraftigt over hele layoutet.
Herefter tog jeg en mørk tynd tusch og tegnede enkelte af blomsterne op så de står tydligere end de andre, en ide jeg har hentet hos Crafters Workshop som laver maskerne.
Sidst men ikke mindst så fik hele kartonet en gang iridescent gold glimmer mist. Det våde mist får ink til at løbe lidt ud - en effekt jeg er lidt vild med.
Bemærk også doodle rammen jeg har lavet på papiret der danner matte for billedet. Papiret er i øvrigt fra IPIS og jeg syntes det er ret lækkert fordi det er så roligt i sit mønster! ja jeg ved godt det lyder mærkeligt når der er så meget forskelligt på papiret men læg mærke til den ro det giver når det hele er tone-i-tone, det er lige mig :-)
Der skulle naturligvis også blomster på det LO, og her måtte jeg igen igang med glimmermist for at få den rette farve. Denne gang var det både med en orange og en blå farve for at få mere liv i blomsterne, syntes selv resultatet er blevet okay :-)
Den største af blomsterne fik så lige en matte lavet med en die fra Marianne Design - en lækker "kageserviet" :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...