mandag den 8. august 2011

Et lille frø album

I min lille familie er vi gået lidt amok med køkkenhave projektet, og nu er vi så småt begyndt at tænke fremad til næste år. Så er man jo nødt til at have et sted hvor man kan gemme de frø man selv laver eller bytter sig til, og vupti var der lige et hobby projekt til mig.
Jeg har lavet det som en lille bog; forside og bagside er lavet af chipboard og monteret med noget af det lækre papir fra Websters pages der jo lige passer til emnet. teksten er skrevet med en gammel dymo (og Tutte det er så mig i min svigerdatters verden :-) )
Blomsten på forsiden er lavet med to forskellige størrelser daisy punces. De har fået et knæk på langs af hvert enkelt kronblad, efterfølgende er de samlet med en brad. Da alle var samlet sprøjtede jeg dem med rigeligt med vand - det er tykt papir så det tager lidt at få det blødgjort. Så blev hvert enkelt kronblad krøllet og skubbet lidt rundt med så det fik et distresset og mere naturligt udseende. Da det var tørt blev det afsluttet med to farver glimmer mist, først en rød der kunne tone prikkerne i papiret lidt ud og så en iridescent gold bare som ekstra glimmer.
Bladene er oak leaf i størrelse large, de har selvfølgelig også fået lidt facon og glimmermist.
Sidst men ikke mindst en lille spiral i karton sådan lidt ala vinranke.

Indeni er der ikke så meget sindsoprivende at se, det er nemlig bare en række kuverter med en lille label på hver så man kan skrive hvilket frø der er i.
Men en vigtig detalje omkring kuverterne; jeg har klippet A6 kuverter til for at få dem i en passende størrelse og så har jeg monteret to rækker tape i venstre side - en helt ude i kanten og en indenfor hulrækken som mine bookrings skal igennem. det er vigtigt at huske ellers ryger de mindste frø bare ud den vej :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...