tirsdag den 30. august 2011

Sommerskitse fra Creative Publishing

For øjeblikket deltager jeg på et online kursus hos Creative Publishing der hedder Sommerskitser, og det har virkelig fået mig igang med at lave scrap igen. I dag vil jeg gerne vise dig skitse nr 3 fra kurset.
Der er et par ting jeg gerne vil fremhæve fra mit LO;
Syning; I det "panel" af papir der ligger til venstre for billederne er der syet langs kanten af det lange tynde panel under blomster ranken og det brede panel i nederste venstre hjørne. Normalt ville jeg bare have kørt med min Sew Easy, men da jeg har en del lag bliver det for tykt. Så jeg har brugt en nål og lavet hullerne inden jeg begyndte at sy.

 Blomsterne er jeg også rigtig glad for. De er lavet af samme mønsterpapir men vendt modsat (altså forside bagside :-)). De er lavet af 5 store retro flower og 3 mellem retro flower. Efter at de blev samlet med en stor brun brad (med velour overflade) så fik de en ordentlig gang vand med min mini mister og et for et blev bladene krøllet op og ind mod brad'en. Da alle var krøllet sammen stod jeg og "legede lidt" med dem til de havde den facon jeg gerne ville have blomsten skulle have som færdig, og så lod jeg dem ligge og tørre.
Da de var helt tørre fik de en smule brun glimmermist så der var lidt spil i dem i stedet for "bare" at være mønsterpapir. Et alternativ til dette kunne være at give dem distress ink langs alle kanter inden du giver dem vand, så løber det nemlig ud og giver en god distresset effekt når det tørrer.

Og så er der lige min journaling. Jeg er som hovedregel ikke meget for at lave journaling i hånden da jeg ikke bryder mig synderligt om min egen skrift, men jeg er begyndt at gøre det alligvel - det giver trods alt et mere personligt præg end hvis jeg bare printer ud fra computeren.
Det var lidt sjovt at lave de mange små strimler, det syntes jeg faktisk er en rigtig sød effekt. Jeg ville faktisk gerne have haft mere forskel i størrelserne men nu endte de sådan med den tekst jeg havde valgt!

/Gitte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...