mandag den 10. oktober 2011

vise mænd fra østerland

Siden jeg fik fingrene i dette lækre stempelsæt fra Tim Holtz, har jeg ikke kunnet vente med at prøve kissingteknikken på det.
Man gør som følger:
Tager stemplet af de tre vise mænd og monterer det på en akrylklods. Herefter putter man sværte på. Distress ink fungerer IKKE godt til denne teknik, da det har en tendens til at flyde sammen. Jeg har brugt en sort vandfast sværte her.
Så tager man et stempel uden sværte, som man gerne vil "kysse" med, her har jeg valgt et stempel med store snefnug. Det presses så imod stempelet med sværte på (de tre vise mænd)... og så stempler man med stemplet (det tre vise mænd) og så bliver resultatet som på billedet. Hvis man bruger karton med struktur, skal man være ekstra opmærksom på at presse stemplet godt ned, sådan at rillerne i kartonet også bliver fyldt ud med sværte.

Herefter har jeg brugt mit blending tool til at påføre forskellige distress inks i blå farver (chipped saphire, stormy sky, tumbled glass, weathered wood). Papiret har jeg revet i kanten forneden, og så har hele baduljen fået lidt sort distress ink i kanten. Kortet er foldet af turkis bazill karton, hvor jeg har stemplet et af mine jule tekststempler.

Som det sidste touch har jeg sat små blå rhinesten på himlen, spredt usymmetrisk og en enkelt stor klar rhinesten.

Det var vist årets første julekort for mig, glædelig mandag alle sammen!

1 kommentar:

  1. Nej hvor smukt, det er da jul om noget er. v.h. morkaren.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...