søndag den 11. december 2011

Tim Holtz-a mania ;-)

Jeg har været i gang med at lave dette rustikke julekort. Med udgangspunkt i et neutralt papir fra Riddersholm design startede jeg med at stemple fyregrenene i kanterne i frayed burlap og forest moss distress ink. Jeg har vendt stemplet lidt hver gang, for at prøve at undgå for mange gentagelser i mønsteret. Meningen er at det skal være med til at give en skovillussion, sådan at det ser ud som om vi kigger ind imellem grangrenene. Det giver en god effekt, synes jeg.


Så har jeg stanset to pinetrees ud og et enkelt rensdyr, alle fra Tim Holtz bigz dies. De to træer er i mørkegrønt karton og rensdyret er stanset ud i hvid. Det hvide rensdyr er blevet sværtet med den nye turkise farve fra julesampakken af distress inks. Super lækker farve, selvom jeg er lidt i tvivl om, hvor julet jeg synes, den er. De andre to farver er en klar rød og en lidt gråligt farve. Superlækre alle tre og for mig et absolut must have! Jeg har brugt den grålige farve fra samme sampak til at stemple noder på rensdyret.

Så limede jeg det bagerst træ fast, gav rensdyret og det andet træ skumpuder og limede dem ovenop. Rensdyret fik en grønlig perle bundet om halsen med et stykke twine og afsluttet med en lille sløjfe. Jeg har også stemplet et lille brunt tekststempel i det ene hjørne. Det var vigtigt for mig, at det ikke stjal så meget opmærksomhed, så derfor brugte jeg en brun sværte og valgte et lille stempel.


Den sidste lille detalje er sneen. Den er lavet med en snow marker som denne:
http://gittes.dk/shop/snow-marker-puff-10351p.html

Super nem at bruge. Den virker lidt som de der gammeldags rettelak eller gultusser, hvor man skal trykke spidsen ned bordet. Når man så har lagt den hvide vækse på, varmes det op med varmepistolen. Så puffer det op og giver en rigtig sød effekt.

Håber I har kunnet lide at læse med og har fået inspiration til rustikke julekort ;-)

3 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...