tirsdag den 6. marts 2012

Mixed media... Tror jeg nok

Jeg er faktisk ikke helt sikker på hvad teknikken her hedder, men det er altså kanon sjovt at lege med. Du har jo allerede set teknikken i de tidligere indlæg, men jeg er altså lige nødt til at vise dig det her, det er nemlig det første jeg har vovet mig ud i at lave efter kurset.
Da jeg kom ned til Gitte i Odder i fredags faldt jeg jo over de lækre papirer fra Anna og så måtte jeg jo fluks købe et af hvert og lidt bogstaver og tilbehør..........det forstår du da godt ikke? ;-)
Samtidig købte jeg den lækre die fra Sizzix med uret og nogen små stempler med baggrunde fra prima.....og lidt diress stain........og lidt archival ink (øhh jeg købte faktisk en del da jeg først kom igang).
Men det skulle jo også bruges så jeg besluttede mig for at lave et "maleri" til min søn og svigerdatter og det er så det jeg gerne vil vise:-)
Det gik rimelig stærkt med at få klargjort papirene med borderpunches og stempler, og også med at få lagt uret på plads.

Men så kom den store udfordring; at få lavet clusters. Jeg har endnu ikke så meget blandet dims at bruge til det, men jeg havde købt lidt træmotiver også (hov det glemte jeg på listen) og heldigvis sad jeg hos Karina der bare blev ved med at finde sjove ting og sager frem fra sine gemmer. Her er mine clusters klar, og jeg er færdig med den største del af opgaven.

Nærbillede af cluster, der er mange forskellige dimser i den opsætning. Jeg kæmper med det med at tingene ikke passer sammen i farven men det er jo ligegyldigt når man tænker på næste trin.

Nu var det nemlig tid til at gå amok i glimmermist, jeg brugte tre forskellige farver; en gul, en mørkegrøn og en klar blå. Den store udfordring er at få de tre farver til at stå frem men samtidig blande sig lidt sammen.
Her er et nærbillede af den øverste cluster efter den har fået glimmermist. Læg i øvrigt mærke til at jeg har brugt en af metalblomsterne lavet af coladåse som underlag for clusteret - den passede perfekt ind og giver dejlig struktur.

Og her er så det færdige resultat. Jeg havde købt en 30X30 svæveramme og et lærred, malede kanterne på lærredet sort og monterede layoutet på lærredet da jeg var færdig. Nu er jeg så spændt på om Heidi og Christian overhovedet kan lide den stil - men ellers skal jeg nok finde vægplads til det :-)


/Gitte

1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...