fredag den 24. august 2012

Nørkleklubben kom forbi

Forleden holdt jeg et kursus for "Nørkleklubben", som er en flok supersøde og kreative piger.
De havde givet mig nogenlunde frie hænder til at finde på noget spændende til et to-timers aftenkursus hvor der ville være et par nybegyndere med osse.
Så vi lavede to forskellige sjove foldeprojekter, som krævede minimalt brug af værktøj samt en hjemmelavet blomst.

Det første projekt var et lommekort med tags, lavet efter denne how-to:
http://nedergaardsscrapblog.blogspot.dk/2011/11/dt-bidrag-19-card-and-scrap-med-how-to.html

Her er kortet med et par store tags i lommerne på forsiden.


Og her er det uden tags:


Kortet blev pyntet med en blomst lavet af udstansede blomster, som samles med en brad, gøres våde og krølles sammen. Til sidst er den sprayet med rød Glimmer Mist.




Der er flere der har spurgt efter hvordan man laver de "våde" blomster, og her får du linket til den blog, hvor jeg selv har lært teknikken fra:
http://vintageudfordring.blogspot.dk/2010/08/blomstertutorial-retro-flower-punsh-da.html
Men jeg krøller som regel mine noget mere end hun gør på billederne. Og så bruger jeg helst sådan noget lidt blødt karton (á la fransk karton) som kan suge lidt mere vand. Karton der er for glat på overfladen er ikke helt så nemt at arbejde med.

3 kommentarer:

  1. Tak for tuten! Det må jeg prøve§

    SvarSlet
  2. Den er bare så fin, den må jeg prøve at lave, tak for tut

    SvarSlet
  3. Fint kort :) jeg har også lave et af dem, de bliver bare så flotte :)

    Rigtig god weekend.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...