søndag den 20. oktober 2013

Et posealbum i produktion

Jeg har besluttet mig for at have et fortløbende projekt som jeg kun arbejder på når jeg er til hobbyaften hos Gitte i Odder, og efter lidt søgen rundt på youtube.com endte jeg med et posealbum.

Jeg har fundet min inspiration her:
Sådan laver man siderne og omslaget. Sådan samler man det,
Der er ligeledes små videoer der viser hvordan man beklæder og pynter det, du kan finde dem når du først er inde på de tre første videoer.

Dog har jeg tilpasset det lidt til de poser jeg valgte at bruge, så jeg vil tillade mig at lade være med at putte mål i denne artikel. Det eneste jeg kan sige at jeg tog posens højde og bredde og lagde 1cm til på hver led da jeg skar forside og bagside, bredden på ryggen er den samme som i videoen.

omslaget består af tre stykker chipboard der efterfølgende er pakket ind i kvistkarton lidt lige som når man pakker en skolebog ind (se nærmere i videoen). Her er det vigtigt at du lige sørger for at der er et par mm luft mellem hver del af omslaget så du kan folde det bagefter.

Jeg har valgt at bruge den lækre blå serie fra Maja Design, jeg har nemlig en ide om at bruge den til noget omkring min søn... måske .... ikke helt afklaret endnu :-)

Her har jeg lige lavet de første tre poser. Jeg har beklædt den indvendige del af omslaget også, reelt kan man lade det stå med rå kvistkarton men jeg kunne godt lide det her papir som inderside.

Umiddelbart ligner det jo bare almindelige sider, men hver side er en papirspose og på den er monteret en flap i hele posens højde som man kan folde ud som vist på billedet nedenfor. Jeg har valgt at lave borders på alle flapperne i albummet, og har brugt forskellige punches til de enkelte sider.


Bagiden af posen har jo bunden foldet op, det udnytter man til at lave en lille lomme hvor der kan puttes ting og sager i... tags, billeder, billetter - hvad du kan komme på.

Her kan du se hvordan den rå side ser ud inden man beklæder den, posen er noget mere tydelig her og du kan også se at jeg konsekvent har brugt kvistkarton til alle flapperne.


Et råd til dig: LAD VÆRE MED AT SAMLE DET INDEN DU HAR BEKLÆDT DET HELE!!!
Det er betydelig mere besværligt at beklæde det for mig fordi jeg absolut skulle se det samlet den aften i Odder, det var først bagefter det gik op for mig hvor dumt det var :-)

Det var alt for i dag, når jeg engang er nået helt i mål med beklædning, billeder og pynt så får du en opdatering med det endelige resultat.

/Gitte aka Godtesen

4 kommentarer:

  1. Det ser bare kanon godt ud Gitte, og jeg er vild med de papirer du har brugt også, de gør bare sådan et project helt færdigt må jeg sige. Glder mig helt vildt til at se det helt færdigt, når den tid kommer. Super flot lavet hele vejen igennem.
    God søndag til alle derude.

    SvarSlet
  2. Wauw, det ser spændende ud. Bliver mere og mere hooked på, at gå i gang selv med mini'er. Maja ... I love you.... så flot papir.

    SvarSlet
  3. Suber flot bog og glæder mig til resten af bogen !
    knus lilla

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...