tirsdag den 17. december 2013

17. december - Brug dine stempler på julekonfekten

Jeg elsker når mine hobbies mødes. Det skete igen da jeg surfede på Odense-marcipans hjemmeside for at finde opskrifter på ny og spændende konfekt. Er stødte jeg på en ide med at stemple på chokoladen. Det måtte jeg prøve. Jeg havde købt en pakke af Odense marcipans nye mint marcipan, som jeg tænkte jeg ville prøve. Jeg skar det ud i nogle passende stykker.


Stykkerne blev først overtrukket helt med tempereret chokolade.


Da chokoladen var størknet puttede jeg en lille klat chokolade ekstra på toppen og trykkede et lille clear stamp med et snefnug ned i chokoladen. Det hele røg så lige en tur i fryseren et minuts tid. Så var stemplet lige til at fjerne og det efterlod et flot snefnug. Da jeg havde prøvet det i mørk chokolade på mørk chokolade synes jeg det kunne være mere spændende med hvid chokolade til snefnugget. Vil nok foreslå man starter med den hvide chokolade - man kan se på billederne at der var rester af den mørke chokolade i stemplet.


Det lille snefnug jeg har brugt er fra dette stempelsæt fra BoBonny. Jeg tænker at peg stamps også ville være geniale til formålet, men der er mange andre stempler som jeg kunne forestille mig at bruge. Måske også tekststempler.

Vil lige slutte af med at understrege at clear stamps ikke er lavet til brug i køkkenet og derfor sandsynligvis ikke egner sig til brug med fødevarer. Jeg vurderer dog at kontakten er så kortvarig at jeg godt selv tør spise det. :)

Se opskriften på Odense marcipans hjemmeside her.

11 kommentarer:

  1. Ja en scrapper-hjerne kan finde på mange ting..... Den her havde jeg godt nok ikke lige set komme. haha.
    Men ideen er da bare så god. Tak for tippet.

    SvarSlet
  2. Jeg bliver da lige lidt lækkersulten og kunne godt.......... altså afprøve om det er farligt at spise :-D

    SvarSlet
  3. Fed ide, hvorfor viste du ikke det i sidste uge, så ku vi ha afprøvet det i week-enden da vi var igang ha ha ha. Men det skal helt sikkert prøves på et tidspunkt, så tusind tak for ideen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Undskyld ;) Men du må da bare lave lidt mere konfekt. Julen er jo ikke slut endnu.

      Slet
  4. super smart og enkelt. Dejligt at ens "værktøj" kan bruges til mange formål

    SvarSlet
  5. Genialt ide! Tak. Det skal afprøves i weekenden .-).

    SvarSlet
  6. Tak for kommentarerne alle sammen - dejligt at nogle kan de gale ideer man får ;)

    SvarSlet
  7. Kanon god ide! Det ser vildt godt ud!

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...