onsdag den 19. februar 2014

Skjult journaling

Af: Lina Witzner

Nogen gange har jeg bare mere tekst, end der umiddelbart er plads til på layoutet. Især hvis det stadig skal være læseligt og se kønt ud. Denne gang løste jeg problemet med en hjemmelavet konvolut, lavet med W R Memorykeepers Envelope Punch Board. Da layoutet kommer ned i en plastiklomme, er det ikke så nemt at læse teksten. Men det generer mig ikke. Dem der virklig gerne vil læse historien bag, vil bruge tiden på at fiske journalingen frem. Andre vil bare nyde billederne og så bladre videre. Begge dele er helt fint med mig.



Jeg har brugt papirer fra det nye mærke Chicknaniddy, både fra Date Night og Twirly Girly serien. Fantastisk lækre farver, og så er jeg fuldstændigt pjattet med deres foliepapir. I videoen kører jeg det igennem min Big Shot for at skære en doily ud, samt embosse det. Jeg ender dog med kun at bruge doilien. Er dog helt sikker på jeg nok skal få brugt det embossede papir også, meget snart.


Titlen gav mig lidt problemer, da jeg ikke synes jeg havde nogen Thickers eller lignende der helt passede. Men så kom min trofaste Silhouette i arbejde, og jeg skar titel og pynt ud i Cotton Canvas materiale. Som forresten også er ganske fantastisk. Der kommer helt sikkert en video med ideer til at bruge det senere.


Jeg bruger en ældre Martha Stewart punch til at lave hjerterne med. Men hvis du ikke har en konfetti punch, så prøv at kigge på border punches. Mange af dem laver 'huller' i hjerteforme, eller som stjerner og cirkler. Og så kom Lawn Fawn stempelsættet Blue Skies i brug igen. Jeg købte det egentligt på grund af de super søde luftballoner i sin tid. Men det er hjerterne og stjernerne jeg bruger mest.


Tak fordi du kiggede med.
/Lina

4 kommentarer:

  1. Super lækkert LO og en rigtig god video... tak for den.

    SvarSlet
  2. Super flot LO og inspirerende video også

    SvarSlet
  3. smukt layout med en rigtig sød hund. Har også selv brugt skjult journaling rigtig meget, en god ide :)

    SvarSlet
  4. Det ser rigtig fint ud. Hvor er det en sød hund :)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...