lørdag den 12. april 2014

Altid en kat

Skrevet af: Lina

De sidste 2-3 år har min datter været en kat, både til Halloween og Fastelavn. Og det begynder at blive en lille smule ensformigt at scrappe hende i det samme kostume. Så denne gang, da jeg skulle scrappe Fastelavn 2014, valgte jeg et layout design der giver mig rig mulighed for at putte en masse pynt og papir på. Så det bliver dét, der bliver det spændende for mig, istedet for billederne og historien.



Jeg har rigtigt mange farver på mit layout. Og hvis du foretrækker et mere roligt look, så kan man sagtens bruge en meget mere neutral baggrund end her. Men til layouts om min datter, kan jeg godt lide at bruge en masser farver, gerne lidt skarpe i det. Hun er jo trods alt en meget frisk pige, og det kan jeg godt lide bliver afspejlet i farver og mønstre.


Selvfølgelig kom min Silhouette Cameo i brug. Den er helt klart et af mine bedste scrapbook-værktøjer. Ud over at bruge den til at lave de 4 firkanter, brugte jeg også en sort sketchpen til at lave kattene med. På den måde passede de perfekt i stilen med Lawn Fawn krukken. De 4 firkanter  er en 12" Background fra Snapdragon Snippet designs, fra Silhouettes egen online shop. Og de to katte, fra samme sted, hedder Cat Silhouette og Kitty Cat.

At lave sine egne 'stempel og die cut' designs i Silhouetten er super nemt. Og jeg laver en video der viser præcis hvordan jeg gør det, og snakker lidt mere i dybden om de forskellige sketch pens man kan få til maskinen. Så hvis du er interesseret, men i tvivl, så skulle der gerne snart komme en tutorial om det.

Til at lave krukken brugte jeg Lawn Fawns Summertime Charm og Lawns Fawns Summertime Charm dies. Og blomsterne blev punchet med Ek Success Retro Flower small. Papirene er Echo Parks Splendid Sunshine. Jeg elsker Echo Parks forår og sommer serier, som ofte matcher med hinanden fra år til år. De friske farver og skønne mønstre gør mig altid i godt humør.

Jeg brugte en del stickers fra samme Echo Park serie, WRMK enamel dots, og en enkelt flag clips fra Studio Calico.

Tusind tak fordi du kiggede med, og rigtig god fornøjelse.

2 kommentarer:

  1. Rigtig flot LO Lina, jeg kan rigtig godt lí, at der er mange og friskse farver på, især til album, da det liver billederne rigtig megt op synes jeg. Flot arbejde igen igen.

    SvarSlet
  2. Hvor er det et vidunderligt lo, jeg er vild med farverne og alle de blonder. Rigtig flot

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...