fredag den 22. august 2014

Die sæt med uanede muligheder

Skrevet af KarinaHadsten:

Jeg har lige været på besøg i butikken i Odder og havde hjemmefra forelsket mig i dette sæt dies fra Die-namics - Blueprint #14.


Sættet består af en række dies til layering og pynt. Alle dies er samlet på en lille magnetplade, så man nemt kan holde sættet samlet. Der er masser af muligheder for at lave kort med de enkelte dele i sættet. Jeg har valgt at lave to meget forskellige kort, men har brugt samme skitse. Variationen har jeg udelukkende lavet på den måde at det ene kort er i meget simpel stil og helt fladt, mens det andet er distressed og sværtet i kanterne. Jeg synes det er utroligt så meget forskel, der er på de to kort. Og der er jo stadig masse muligheder med andre designs.

Der er lavet en lille video, som gennemgår sættet. Den kan findes på youtube her.

I starten af dette indlæg på My favorite Things kan du desuden finde nogle søde skitser til sættet. Rart med et par skitser at komme i gang på, for pludselig er der så mange muligheder at man helt kan gå is stå ;)

Nå men viser lige lidt billeder af mine to kort, så I kan se hvad jeg mener :)

Her er først et par billeder af det simple meget flade kort. Jeg har startet med den kvadratiske udskæring, som har den super lækre detalje at der er "syninger" i kanten. Jeg elsker den detalje. Ovenpå den har jeg lagt den mindre firkant med det ene rundede hjørne. Og så den mindre rektangulære firkant med rundede hjørner. Pyntet med blomsten fra sættet lavet med 3 lag + et par grene fra sættet. Kortet er desuden stemplet med en tekst, som er taget fra dette sæt, som indeholder flere simple små tekster.


Her får I lige et nærbillede af blomsten. Den øverste del af blomsten er en knap, som jeg har bundet lidt twine igennem.


Og her er så det andet kort, som er en helt anden stil. Kanterne har jeg hærget med en saks - jeg kunne ikke finde mit distress-tool. Jeg har brugt et par ekstra dies i sættet. Den ene er en, som kan skære en række huller, hvilket giver en flot effekt. Den tror jeg godt kan blive en favorit! Og så har jeg brugt et af de små tags, som er i sættet til at stemple min tekst på denne gang, hvilket også giver lidt fylde og 3D effekt, da det er monteret på 3D puder.


Og et nærbillede, hvor man kan få lidt mere fornemmelse af 3D-effekten. Blomsten er blevet givet lidt facon med bonefolderen og center af blomsten er sat på med puder. Grenene har fået lidt facon også. Se også de lækre syninger, som dien laver :)


Håber I kan se fidusen i sættet. Der findes flere forskellige sæt - det ene mere lækkert end det andet. Se dem her.

- KarinaHadsten

2 kommentarer:

  1. Det ser da godt nok ud til at være et ret lækkert sæt. Som om du behøver at friste os yderligere Karina ha ha ha. Og et par rigtig flotte kort du har lavet med dem også. De er bare rigtig søde.
    Og så forøvrigt Hjertelig Tillykke med sejren som den bedste online butik i Danmark her efter afstemningen.

    SvarSlet
  2. Fine kort begge to. Skønt diesæt.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...