søndag den 17. august 2014

Kort med anderledes lukning

Skrevet af KarinaHadsten

Jeg kan godt li at lave nogle anderledes kort. Tit og ofte kan en anderledes og speciel lukning af et kort være pynten i sig selv. Det kort jeg vil vise jer har været vist herinde før. Jeg kan ikke huske hvem der lavede det (sorry). Det er et kort, hvor forsiden ligesom bliver delt i 3 flapper, som flapper skiftevis til den ene og den anden side. Lukningen er så en lodret smal flap, som går gennem nogle åbninger på de vandrette flapper. Nøj det er ikke nemt at beskrive. Godt at et billede siger mere end 1000 ord.

Her ser I kortet i lukket og pyntet tilstand. Det eneste pynt, som ikke er en del af selve kortet og lukkemekanismen er teksten og sommerfuglen.


Og her er kortet åbnet, så I kan se hvordan det er sat sammen. På mit kort er flapperne monteret på kortet, men man kunne også vælge at skære hele basen ud i et samlet stykke. Jeg synes dog ikke det gør noget at de 3 flapper er sat på med et lille overlap. Samlingen bliver dækket af det stykke mønster papir man sætter ovenpå som pynt - altså matten til skrivefeltet.


Her er et andet eks på samme type kort. Sjovt nok samme papirserie, men det er jo også mit favoritmærke - Maja. Dette er lavet i en lidt mindre størrelse og lavet helt uden ekstra pynt. Kortet blev brugt til mors og fars dag, så det var ikke naturligt med et tillykke eller lignende.  




Og den åbnede udgave.


Tak fordi du kiggede med.

4 kommentarer:

  1. Rigtig flotte kort begge to Karina, og jeg er helt enig, det er rigtig sjovt at lave den slags kort, og dine her er bestemt rigtig fine.

    SvarSlet
  2. Sikke en fin ide og smukt udført. =0)

    SvarSlet
  3. Spændende kort ... både at se på og sikkert også at lave.
    Lækre farver :)

    SvarSlet
  4. Jeg kan også huske at have set det herinde, og tænkt at det måtte jeg prøve at lave, for det så sjovt ud. Perfekt at blive "husket på det", og få nye ideer til "udseende". Dine er rigtig flotte begge to, fine farver. Og som du skriver så er lukningen jo pynt i sig selv.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...