fredag den 22. februar 2013

Waldorf-lygten - kender du den?

En dag kom ind kunde ind i butikken og spurgte efter papir til at lave nogle specielle foldede lygter af. Jeg anede overhovedet ikke hvad hun talte om, men lidt tid efter var hun så sød at komme ind igen  -  og denne gang havde hun en lygte med til mig.


Den er lavet af hvid karduspapir, som først er malet med akvarelfarver el. farvelade. Efter tørring er papiret vædet i almindelig madolie for at gøre det gennemskinneligt.
Til sidst er lygten foldet.

I mellemtiden har jeg fundet ud af at den kaldes en Waldorf Lygte  -  og herlige Karen Klarbæk har været så sød at lægge en how-to ud på bloggen:
http://karenklarbaeksverden.blogspot.dk/2009/12/sadan-folder-man-waldorf-stjerne-lygter.html

4 kommentarer:

  1. Skønt med ideer fra kreative kunder :)

    SvarSlet
  2. De er rigtig søde. For nogle år soden båvar de det store hit i mine niecers fritidshjem, så hele familien fik sådan nogle i gave.

    SvarSlet
  3. Åh ja nu jeg ser dem, kan jeg også huske, at vi lavede dem i stor stil, da mine egne unger var små, men indrømmer, at jeg faktisk næsten havde glemt alt om dem i de mellemliggende år. Kan endda huske at vi lavede dem som bordpynt til min yngste datters barnedåb for MANGE år siden ha haha. Hvor er det shjovt, hvordan sådan nogle ting pludselig dukker op og blir moderne igen, er det ikke? Men jo de er faktisk rigtig søde, så det er da helt dejligt at se dem oppe igen. Tak for turen her ned a Memory Lane.
    Há en rigtig god week-end allesammen.

    SvarSlet
  4. Den er rigtig sød og meget fine farver

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...