torsdag den 16. oktober 2014

Box kort

Skrevet af Vivi.

 "Box"- kort findes i utallige udgaver - hvem der har opfundet det, aner jeg ikke - men her har jeg lavet min egen Jule-udgave, med tilhørende "tut"...


Tutorial:
Materialer: 1 stykke karton 29 x 17 cm - 
mønsterpapir 4 stk 15"x 15" eller 1 stk 12"x 12" - diverse pynt.

Kartonen scores på den korte led ved 7, 14, 21 og 28 cm...

På den lange led scores ved 7 cm...

I bunden skæres 2 cm af og deles som vist (se diagrammet nederst ) 
I den side, hvor der er 1 cm, klippes den ene cm af,  7cm ned som vist.
Fold som vist  - den side uden "flap" foldes ikke 

Så er kortet klar til mønsterpapiret.....

Skær mønsterpapiret ud i følgende mål:
Udvendig side: 1 stk. 6,5 x 14,5 cm (bagsiden af kortet)
3 stk. 6,5 x 6,5 cm og 3 stk. i 6,5 x 7,5 cm.
Indvendig side: 1 stk. 6.5 x 9 cm og 3 stk. 6,5 x 6,5 cm

Mønsterpapiret limes på som vist...

Kortet samles og de 2 små stykker karton limes fast 
inden i kortet som vist....

Så skal det bare pyntes.....

 God fornøjelse.....



5 kommentarer:

  1. Med denne udførlige tut, burde selv jeg vist kunne finde ud af den. Tusind tak. Den kommer med til tirsdagsscrap.

    SvarSlet
  2. Takker for tutten - den er godt nok meget sød!

    SvarSlet
  3. Åh, hvor er den bare fin, Vivi.
    Skøn boks og dejligt med tut dertil :)

    SvarSlet
  4. Så fik jeg også lavet denne fine boks den er da sød...

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...