søndag den 27. juli 2014

Gammel vin på nye flasker

Skrevet af: Gitte Grønfeldt

Toffifee-omslaget er et af de projekter, som jeg synes fortjener at blive gentaget fra tid til anden.
Det er nemlig en supergod værtindegave - og omslaget kan jo på det nærmeste varieres i det uendelige.

Her har jeg brugt Kraft-karton fra Bazzill til selve omslaget og dekoreret det på alle fire sider med mønsterpapir fra Riddersholms Design's serie Tailgate Marked (Poppy), som jeg har sværtet i kanterne med Distress Ink i farven Wallnut Stain.

Herunder kan du se æsken før den bliver limet sammen. Jeg kan anbefale at lime den omkring bakken med chokolade, for lige at være helt sikker på at målet passer (det er så ærgerligt hvis den lige bliver en halv milimeter for snæver).




Ovenpå æsken har jeg brugt en Spellbinders Die, skåret i hvid karton og bagefter sværtet med Distress Ink i farverne Wallnut Stain (kun kanterne) og Vintage Photo (over hele overfladen).


Blomstermotivet (valmuen) er klippet ud af mønsterpapiret som jeg pyntede med, og så har jeg lavet et par hjemmelavede blomster af punchede roser fra Nellie Snellen. Blomsterne er lavet i mønsterpapir, formet og limet - og så har jeg kommet lidt Metallic Rub-on farve på kanterne - det giver en rigtig vintage-lækker effekt.



Bladene under blomsterne, er lavet med en CreaLies Die og swirl'en er en ældre die fra Sizzix.


How-to:
Omslaget laves af et stykke karton der måler 17,5 x 27,5 cm, og så falser (bukker) man kartonen 4 steder, hhv. ved 2 - 4 - 14.8 og 16.8 cm. Herefter er det bare at dekorere det som man synes, lime omslaget sammen og skubbe chokoladeskuffen ind i.






6 kommentarer:

  1. Det skal helt sikkert prøves, din æske er bare helt utrolig flot...

    SvarSlet
  2. Ja det er stensikkert en vinder hver gang, og en af de ting man kan ryste op på ganske få minutter til en værtindegave eller fødselsdagsgave, hvis man lige pludselig skal bruge en her og nu, og hvor er din blevet smuk Gitte. Virkelig flot arbejde.

    SvarSlet
  3. Hvor er det flot Gitte👍 Lone Iversen

    SvarSlet
  4. Rigtig flot chokoladeæske.

    SvarSlet
  5. Super flot æske og tak for tutten :-))

    god dag til dig

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...