Skrevet af: Gitte Grønfeldt
Så er der få dage til jeg igen rejser til USA, for at besøge det store CHA Mega
Show.
CHA står for "Craft & Hobby
Association" og de arrangerer
hvert år shows (messer), hvor
producenter/grossister/designere viser alle nyhederne frem for det kommende halve år.
Jeg har været af sted flere gange tidligere, og selvom jeg dermed er lidt forberedt på hvad der venter mig, så ved jeg at det alligevel bliver en fantastisk og helt igennem overvældende oplevelse, at se alle de nye
varer og idéer fra verdens førende producenter, designere og
forhandlere.
Ligesom sidste år vil jeg blogge så meget som muligt derovre fra - så jeg kan
dele en masse indtryk med jer her på bloggen.
Og så til konkurrencen...
Jeg har ligesom sidste gang planer om at medbringe en lille souvenir eller to fra
messen (det kan f.eks. være vareprøver på nogle af de nye produkter eller sjove reklameting) - og dem vil jeg trække lod om blandt alle der kommenterer
dette indlæg og kommer med forslag til hvad de håber at komme til at se i
butikken i den kommende tid af alle produktnyhederne derovrefra.
Så bare fyr løs - så vil jeg nemlig også bruge jeres forslag som inspiration til hvad der skal købes hjem!!
mandag den 5. januar 2015
søndag den 4. januar 2015
Året der gik og året der kommer - Karina Beck
Skrevet af Karina Beck.
Så blev det min tur til udfordringen fra Gitte: Året der gik og året der kommer.
Top 3. Dine allerbedste projekter i 2014.
Her er mine tre bedste projekter i 2014.
Så blev det min tur til udfordringen fra Gitte: Året der gik og året der kommer.
Top 3. Dine allerbedste projekter i 2014.
Her er mine tre bedste projekter i 2014.
Dette layout har jeg valgt fordi, det meget godt viser mine layouts for i år, som meget bestod af leg med forskellige materialer. Her er det Gesso og Dylusions. Og fordi jeg er glad for billedet, som i den grad symboliserer vores ynglings rejsemål Grækenland.
Endnu et teknik layout. Her har jeg brugt Gelatos og Embossing Paste.
Og billedet er lille Liva, som er min niece, som kom til verden i år. Og jeg var ovenikøbet også heldig at få en lille nevø. Det er stort, når der kommer småfolk i familien.
Det sidste er et kort, jeg har lavet med en Stencil, Embossing Paste og Dylusions.
Top 3. Årets favorit - produkter / - teknikker / - trens.
- Mit ynglings produkt i år er nok Stencils. Dem har jeg virkelig arbejdet meget med og jeg er slet ikke færdig.
- Ynglings teknik er så at bruge stencils med forskellige materialer som Distress ink, Embossing Paste og Texture Paste.
- Paste må være den trend i år, jeg har brugt mest.
Top 3. Nytårsfortsætter.
- Jeg kunne godt tænke mig at blive bedre til at skrive journaling på mine layouts. Jeg ved jo ofte godt hvad billedet/situationen handler om, men det vil hjælpe dem, der senere ser på dem, også at vide det.
- Jeg har anskaffet mig en Cameo 2 og vil rigtig gerne lære en masse om, hvordan jeg bruger den.
- At få solgt det jeg ikke bruger, så jeg kan købe nye lækre materialer.
Godt Nytår.
Karina Beck
lørdag den 3. januar 2015
Året der gik og året der kommer - Lissy
Skrevet af Lissy
Jeg tager også Gitte's udfordring op, selv om det er svært lige at vælge det bedste ud, da jeg synes, jeg er glad for mange af mine ting ;-))
Men det kommer nok ikke bag på nogen, at det er teknikker, der står højest på listen hos mig
TOP 3... mine bedste projekter
DISTRESS INK, MIST og STEMPLER
Jeg elsker processen, når jeg leger med mine distress ink's, mist og stempler.... her har jeg også lige kommet lidt gesso med i forløbet. Det skønne ved disse teknikker er, at man aldrig ved, hvordan kortet ender ud.
GELATOS FARVER
Til Scrap i det Jyske 2014 fik jeg for første gang fingrene i nogle Gelatos farver... dette er det første kort, jeg fik lavet med dem... og det blev jeg så glad for, at jeg efterfølgende har fået købt flere farver.
SILHOUETTEN ( som nu er blevet til en Cameo 2 )
Dette skærmkort er mit første eget design, hvor jeg har selv har lavet det hele fra bunden og med en enkel købt snefnug skære fil ( efterfølgende har jeg så lært et par tricks af Gitte, så nogle ting blev nemmere at lave ;-))
TOP 3.... årets favorit produkter,- teknikker og trends
Tim Holtz Distress INK er min mest brugte produkt... der er næsten ikke et projekt, hvor det ikke bliver brugt på en eller anden måde... enten som baggrund, farvelægning af stempler eller distresse kanter.
Silhouette Cameo og Silhouette Studio Software er en ting, jeg bruger rigtig megen tid på... elsker at sidde og kigge You Tube videoer, og så selv at forsøge mig frem bagefter med at designe forskellige rammer, doileys og kort med mere. Det er utroligt, hvad man kan gøre med denne Cameo :-)
Envelope Punch Board var en af mine ny anskaffelser i 2014, som jeg er super glad for... er vild med at sidde og lave æsker, teposeholder og mange andre sjove ting, som jeg også finder videoer til på You Tube.
TOP 3.... Nytårs fortsætter 2015
Jeg vil gerne lave flere designs til min Cameo... f.eks til æsker, kort mm, som jeg så vil dele med alle i " I love Silhouette " gruppen på FB... jeg nyder at lave noget, som andre også kan få glæde af... ved ikke om man kan dele disse silhouette filer her, men kan man, gør jeg det gerne ( Gitte siger , at det er noget hun arbejder på )
Så vil jeg se endnu flere You Tube videoer, så jeg kan lære nye teknikker... der må da være mange flere endnu :-))
Og til sidst... jeg vil bruge min blog endnu mere ( og det håber jeg også, at mange andre vil...altså jeres egen blog ;-)).. den har været lidt forsømt på det sidste. Lige nu foregår meget på FB... der er jo også hyggeligt og man får en masse inspiration i de forskellige grupper og så er det en hurtigere måde at vise sine kort på.... Jeg vil også fortsætte der, men vil bare gøre begge dele :-))
Når man blogger, kan man få flere detaljer beskrevet, og mange gange få en lille vejledning eller beskrivelse af materialer. Og så det er det nemmere at finde tilbage til igen, hvor i mod på FB er det næsten umuligt at finde tilbage til et kort, som man gerne lige vil se igen :-))
Men ikke mindst er det hyggelig læsning på bloggen... man får lidt baggrunds viden for, hvorfor lige kortet er lavet sådan, hvorfor man lige har brugt netop det billede på sit layout... og også lidt små fortællinger fra ens hverdag om glæder og sorger. Det synes jeg også betyder meget.
Tak fordi I læste med hel hertil og GODT NYTÅR til alle
Hilsen Lissy
Hilsen Lissy
fredag den 2. januar 2015
Året der gik og året der kommer - Vivi
Skrevet af Vivi.
Top 3 - Bedste projekter i 2014:
Min favorit-ting er nok min "Gas Cash" - den var rigtig sjov at lave....
... "December måneds tag" er også mellem favoritterne - mest fordi det beskriver meget godt, hvordan jeg altid har det i December: Lidt vemodig, over at sige farvel til det gamle år - og samtidig fuld af spænding, forventning og glæde over at starte på det nye år....
På 3. pladsen kommer et Guldbryllups-kort, jeg lavede på bestilling...
Top 3 - Årets favorit- teknik/produkter:
Jeg har en hel masse favorit produkter/teknikker, så det er ikke så nem en sag at vælge noget ud, men et bud kunne være:
Jeg har været, og er stadigvæk, helt vild med at lave folde-kort - det kommer nok til at holde et godt stykke ind i det nye år....
Distress ink - jeg ved det er en gammel nyhed; men de er stadigvæk mine absolutte favoritter...
Mine "Royal Rose" dies fra Die-namics - jeg er som bekendt vild med at lave blomster, (især roser) så de SKAL med på listen....
Top 3 - Nytårsfortsætter:
Jeg er ikke så meget for nytårsfortsætter - og da slet ikke, når det har med det kreative at gøre - så tiden må vise hvad jeg kommer til at "gratte" med....
Rigtig godt nytår til alle, og tak fordi I har kigget med her på bloggen - jeg glæder mig til at "se" jer i det nye år!
/ Vivi
Top 3 - Bedste projekter i 2014:
Min favorit-ting er nok min "Gas Cash" - den var rigtig sjov at lave....
På 3. pladsen kommer et Guldbryllups-kort, jeg lavede på bestilling...
Top 3 - Årets favorit- teknik/produkter:
Jeg har en hel masse favorit produkter/teknikker, så det er ikke så nem en sag at vælge noget ud, men et bud kunne være:
Jeg har været, og er stadigvæk, helt vild med at lave folde-kort - det kommer nok til at holde et godt stykke ind i det nye år....
Distress ink - jeg ved det er en gammel nyhed; men de er stadigvæk mine absolutte favoritter...
Mine "Royal Rose" dies fra Die-namics - jeg er som bekendt vild med at lave blomster, (især roser) så de SKAL med på listen....
Top 3 - Nytårsfortsætter:
Jeg er ikke så meget for nytårsfortsætter - og da slet ikke, når det har med det kreative at gøre - så tiden må vise hvad jeg kommer til at "gratte" med....
Rigtig godt nytår til alle, og tak fordi I har kigget med her på bloggen - jeg glæder mig til at "se" jer i det nye år!
/ Vivi
torsdag den 1. januar 2015
Året der gik & Året der kommer - En udfording til Design Team'et
Skrevet af: Gitte Grønfeldt
Igen i år har jeg givet hele Design Team'et (inkl. mig selv) en lille nytårsudfordring.
Udfordringen går ud på at lave tre små Top-3'er over året der gik og året der kommer:
Top-3 - Dine allerbedste projekter i 2014
Top-3 - Årets favorit-produkter / -teknikker / -trends
Top-3 - Nytårs-forsæt 2015
Her kommer mine egne små hitlister, og i løbet af den kommende uges tid, vil du blive præsenteret for hitlister fra de andre DT-medlemmer der har taget udfordringen op:
Top-3 - Dine allerbedste projekter i 2014
Her er de tre ting, som jeg er blevet gladest for og mest tilfreds med i året der gik.
Toffifee-æske med Riddersholm Design Papir
Selve æsken er der ikke så meget nyt i, det er nok mere den lidt dunkle vintage-stil (som jeg ellers sjældent kaster mig ud i), der gør at jeg blev rigtig glad for projektet.
Flere detaljer og beskrivelse her:
http://hobbyboden.blogspot.dk/2014/07/gammel-vin-pa-nye-flasker.html
Tags med Tim Holtz teknikker.
Jeg lavede disse tre tags til et kursus i butikken, hvor jeg ville prøve at samle en masse af de teknikker jeg har lært bl.a. på Tim's kursus på CHA-messen i januar samt inspireret af hans blog.
Flere detaljer her: http://hobbyboden.blogspot.dk/2014/04/tags-med-tim-holtz-teknikker-1.html
LO - Route 66
Jeg har vist kun fået lavet ét enkelt scrap-layout i år - det blev jeg til gengæld ganske godt tilfreds med. Igen er det papirerne fra Riddersholm Design, der har været i brug.
Der er flere detaljebilleder her: http://hobbyboden.blogspot.dk/2014/10/langt-om-lnge-et-layout.html
Top-3 - Årets favorit-produkter / -teknikker / -trends
Top-3 - Nytårs-forsætter 2015
Nytårsforsætter er altid gode at have - så længe man ikke laver dem strammere end at man kan overholde dem. Jeg er f.eks. ikke god til at overholde specifikke målsætninger i mit kreative liv, men der er tre ting jeg godt kunne tænke mig at blive bedre til:
/ Gitte S
Igen i år har jeg givet hele Design Team'et (inkl. mig selv) en lille nytårsudfordring.
Udfordringen går ud på at lave tre små Top-3'er over året der gik og året der kommer:
Top-3 - Dine allerbedste projekter i 2014
Top-3 - Årets favorit-produkter / -teknikker / -trends
Top-3 - Nytårs-forsæt 2015
Her kommer mine egne små hitlister, og i løbet af den kommende uges tid, vil du blive præsenteret for hitlister fra de andre DT-medlemmer der har taget udfordringen op:
Top-3 - Dine allerbedste projekter i 2014
Her er de tre ting, som jeg er blevet gladest for og mest tilfreds med i året der gik.
Toffifee-æske med Riddersholm Design Papir
Selve æsken er der ikke så meget nyt i, det er nok mere den lidt dunkle vintage-stil (som jeg ellers sjældent kaster mig ud i), der gør at jeg blev rigtig glad for projektet.
Flere detaljer og beskrivelse her:
http://hobbyboden.blogspot.dk/2014/07/gammel-vin-pa-nye-flasker.html
Tags med Tim Holtz teknikker.
Jeg lavede disse tre tags til et kursus i butikken, hvor jeg ville prøve at samle en masse af de teknikker jeg har lært bl.a. på Tim's kursus på CHA-messen i januar samt inspireret af hans blog.
Flere detaljer her: http://hobbyboden.blogspot.dk/2014/04/tags-med-tim-holtz-teknikker-1.html
LO - Route 66
Jeg har vist kun fået lavet ét enkelt scrap-layout i år - det blev jeg til gengæld ganske godt tilfreds med. Igen er det papirerne fra Riddersholm Design, der har været i brug.
Der er flere detaljebilleder her: http://hobbyboden.blogspot.dk/2014/10/langt-om-lnge-et-layout.html
Top-3 - Årets favorit-produkter / -teknikker / -trends
- Tim Holtz Distres Stain SPRAYS - det var jo et af de produkter jeg have på min liste sidste nytår over produkter som jeg *håbede* ville kommer frem.
Det gjorde de så her i efteråret - og jeg må sige at jeg bestemt ikke er blevet skuffet.
Farverne er lige så nemme at arbejde med som f.eks. Dylusion Sprays - og så er de i Tim's skønne farveskala. - Silhouette Cameo & Silhouette Studio (softwaren) - året 2014 blev året, hvor jeg har fået sat mig meget bedre ind i såvel maskine som software. Og selvom jeg stadig har meget at lære, så bliver jeg løbende imponeret over alle de muligheder der er for at bl.a. at designe ting selv.
- Tags - jeg er blevet helt vild med at lave tags. De er så nemme at afprøve teknikker på - og der er jeg især begejstret for at bruge forskellige templates sammen med sprays, texture paste eller forskellige typer maling.
Top-3 - Nytårs-forsætter 2015
Nytårsforsætter er altid gode at have - så længe man ikke laver dem strammere end at man kan overholde dem. Jeg er f.eks. ikke god til at overholde specifikke målsætninger i mit kreative liv, men der er tre ting jeg godt kunne tænke mig at blive bedre til:
- Tage mig tid til at være kreativ - også selvom bunkerne på skrivebordet er høje og selvom jeg måske hellere burde se at få støvsuget. Men når man ved hvor glad og afstresset man bliver af at sidde og scrappe eller rode med papir i det hele taget, så er det bare om at tage tiden til det.
- Få brugt de ting jeg har - og hvis ikke jeg kan se at jeg får dem brugt indenfor nærmeste fremtid - så få det solgt, foræret væk eller smidt ud. Det er ren Feng Shui ;o)
- Få scrappet nogle flere af billederne fra USA-turen sammen med Gitte O i januar 2013. Indtil videre har jeg fået lavet ét (1) layout med fotos fra turen, og jeg har jo flere tusinde billeder liggende på computeren. Så det må jeg se at komme i gang med, nu hvor jeg langt om længe fik færdiggjort Smash-bogen fra turen her i 2014.
/ Gitte S
onsdag den 31. december 2014
Godt Nytår !!
Skrevet af: Gitte Grønfeldt
2014 har været et godt og spændende år både for Hobbyboden og for mig selv. Herunder får du et lille tilbageblik på nogle af årets begivenheder.
I januar var jeg igen på CHA-messe i USA for at suge indtryk, blive inspireret, deltage på en række kurser og sidst men ikke mindst - købe nye varer hjem til butikken. Jeg bloggede løbende undervejs, og jeg håber at det gav et lille indtryk af hvor stor og overvældende sådan en messe er.
I løbet af foråret deltog vi både på Scrap i det Jyske, Scrapbooking Convention og Scrap-a-Mania.
Det er altid skønt at komme ud og hilse på en masse søde kunder i den forbindelse.
Sidst på foråret tog jeg en stor beslutning og ansatte Jytte som deltids-hjælp i butikken pr. 1. august. Og det har været skønt efterhånden at kunne slippe tøjlerne i ny og næ og overlade butikken til hende, så jeg kan holde en fridag - eller nå nogle af alle de andre ting der hører med, når man driver både butik og webshop. Så den ene uges ferie Claus og jeg holdt i år (vores første ferie sammen i tre år), kan forhåbentlig blive til to uger i 2015.
Udover Jytte har jeg også fået en super medhjælper i Julie, som har været med på flere af messerne.
Gennem hele første halvdel af 2014 kørte der en afstemning om "Læsernes Favorit Butik" hos The Paper Crafting. I august kom resultatet så, og det viste sig at rigtig mange af vores søde kunder havde stemt på os, så vi vandt titlen.
Det skal I have tusind, tusind tak for - det betyder rigtig meget for os.
I september kunne vi fejre at det var 9 år siden Hobbyboden startede.
Det blev fejret med masser af gode tilbud - og så selvfølgelig sodavand og flødeboller til alle der kiggede forbi.
I oktober deltog vi på såvel Scrapbooking Convention som på Kreative Dage i Fredericia.
Convention var udråbt til Pink Convention, og vi bidrog med at donere et antal lykkeposer, hvor alle indtægter fra salget gik direkte til Støt Brysterne-indsamlingen på stedet. Tak for opbakningen!
I november var det igen blevet tid til Scrap-a-Mania i Roskilde og som altid var det et supergodt arrangement, hvor mange af de kunder, som ikke lige har mulighed for at smutte forbi Odder, kom forbi og hilste på, deltog i make&takes og handlede.
Året 2014 slutter om nogle få timer - så herfra skal til slut blot lyde en stor tak til kunder, medarbejdere, design team, leverandører, arrangører, kolleger, samarbejdspartnere og alle andre vi render ind i i løbet af sådan et år. Tak for samarbejdet og på gensyn i 2015.
/ Gitte
GODT NYTÅR til alle bloglæserne !!
2014 har været et godt og spændende år både for Hobbyboden og for mig selv. Herunder får du et lille tilbageblik på nogle af årets begivenheder.
I januar var jeg igen på CHA-messe i USA for at suge indtryk, blive inspireret, deltage på en række kurser og sidst men ikke mindst - købe nye varer hjem til butikken. Jeg bloggede løbende undervejs, og jeg håber at det gav et lille indtryk af hvor stor og overvældende sådan en messe er.
I løbet af foråret deltog vi både på Scrap i det Jyske, Scrapbooking Convention og Scrap-a-Mania.
Det er altid skønt at komme ud og hilse på en masse søde kunder i den forbindelse.
Sidst på foråret tog jeg en stor beslutning og ansatte Jytte som deltids-hjælp i butikken pr. 1. august. Og det har været skønt efterhånden at kunne slippe tøjlerne i ny og næ og overlade butikken til hende, så jeg kan holde en fridag - eller nå nogle af alle de andre ting der hører med, når man driver både butik og webshop. Så den ene uges ferie Claus og jeg holdt i år (vores første ferie sammen i tre år), kan forhåbentlig blive til to uger i 2015.
Udover Jytte har jeg også fået en super medhjælper i Julie, som har været med på flere af messerne.
Gennem hele første halvdel af 2014 kørte der en afstemning om "Læsernes Favorit Butik" hos The Paper Crafting. I august kom resultatet så, og det viste sig at rigtig mange af vores søde kunder havde stemt på os, så vi vandt titlen.
Det skal I have tusind, tusind tak for - det betyder rigtig meget for os.
I september kunne vi fejre at det var 9 år siden Hobbyboden startede.
Det blev fejret med masser af gode tilbud - og så selvfølgelig sodavand og flødeboller til alle der kiggede forbi.
I oktober deltog vi på såvel Scrapbooking Convention som på Kreative Dage i Fredericia.
Convention var udråbt til Pink Convention, og vi bidrog med at donere et antal lykkeposer, hvor alle indtægter fra salget gik direkte til Støt Brysterne-indsamlingen på stedet. Tak for opbakningen!
I november var det igen blevet tid til Scrap-a-Mania i Roskilde og som altid var det et supergodt arrangement, hvor mange af de kunder, som ikke lige har mulighed for at smutte forbi Odder, kom forbi og hilste på, deltog i make&takes og handlede.
Året 2014 slutter om nogle få timer - så herfra skal til slut blot lyde en stor tak til kunder, medarbejdere, design team, leverandører, arrangører, kolleger, samarbejdspartnere og alle andre vi render ind i i løbet af sådan et år. Tak for samarbejdet og på gensyn i 2015.
/ Gitte
tirsdag den 30. december 2014
Alcohol Ink and Embossing.
Skrevet af Karina Beck.
Det her kort var et rigtig lille nusse projekt. Først har jeg på Glossy papir lagt Alcohol Ink på ved hjælp af et Ink Tool. Så har jeg skåret papiret i små firkanter. På hver af de små firkanter har jeg embosset med enten hvid eller guld Embossing pulver. Det tog sin tid, men det var et hyggeligt pille arbejde.
God dag til jer.
Hilsen Karina
mandag den 29. december 2014
Mixed Media Maleri
Skrevet af: Gitte Grønfeldt
Da jeg i november havde et kursus i butikken under titlen Mist, Maling & Masker, sluttede vi af med at afprøve teknikkerne på et lærred.
Det sjove ved sådan et maleri er, hvordan det kan udvikle sig undervejs - og nogle gange tage en helt anden retning end planlagt, fordi man pludselig bliver inspireret til at gøre noget helt andet.
Så herunder kommer et par fotos af, hvordan billedet udviklede sig undervejs, inden det endte med at se ud som på det nederste billede.
Da jeg i november havde et kursus i butikken under titlen Mist, Maling & Masker, sluttede vi af med at afprøve teknikkerne på et lærred.
Det sjove ved sådan et maleri er, hvordan det kan udvikle sig undervejs - og nogle gange tage en helt anden retning end planlagt, fordi man pludselig bliver inspireret til at gøre noget helt andet.
Så herunder kommer et par fotos af, hvordan billedet udviklede sig undervejs, inden det endte med at se ud som på det nederste billede.
lørdag den 27. december 2014
Tags med Tim holz stempler.
Skrevet af Karina Beck.
Jeg fortsætter min leg med Alcohol Ink og Tim Holtz stempler. Denne gang har jeg lavet tags.
Papiret, som er blankt, er Alcohol Ink Cardstock og ved hjælp af et Ink Tool, har jeg enten duppet eller lagt Alcohol Ink på i cirkler. Tim Holtz stemplerne er stemplet med Archival Ink, som egner sig godt til blankt papir.
I må have en god dag.
Hilsen Karina.
fredag den 26. december 2014
Mist, Maling & Masker
Skrevet af: Gitte Grønfeldt
Overskriften var titlen på et kursus jeg holdt i butikken i november.
Vi startede med at lege med forskellige teknikker på tags, og bagefter skulle den nye viden omsættes i praksis, så hver deltager fik udleveret et aflangt lærred - og så var det ellers bare at gå i gang med tekstur-pasta, akrylmaling, mist-sprays og forskellige skabeloner.
Her er en række stemningsbilleder fra kurset.
Overskriften var titlen på et kursus jeg holdt i butikken i november.
Vi startede med at lege med forskellige teknikker på tags, og bagefter skulle den nye viden omsættes i praksis, så hver deltager fik udleveret et aflangt lærred - og så var det ellers bare at gå i gang med tekstur-pasta, akrylmaling, mist-sprays og forskellige skabeloner.
Her er en række stemningsbilleder fra kurset.
onsdag den 24. december 2014
Glædelig Jul - vinderen af juletag-konkurrencen - og inspiration til gavemærker i sidste øjeblik
Skrevet af: Gitte Grønfeldt Sørensen
Vi har også fundet en vinder af konkurrencen om et gavekort til Hobbyboden Scrapworld.
Vi har i alt modtaget 18 bidrag - det ene flottere end det andet, så jeg er faktisk glad for at det skal afgøres ved lodtrækning og ikke ved at udvælge det flotteste, for det ville være en helt umulig opgave.
Men lykkens gudinde (random.org) har fået lov at trække lod mellem deltagerne og vinderen blev:
.
.
.
.
Jean - som deltog med dette bidrag http://hyggekager.blogspot.dk/2014/12/juletags.html
Et stort TIL LYKKE - der kommer et gavekort til din mail i løbet af i dag.
Tusind tak til alle der har bidraget med tags i konkurrencen - håber I har lyst til at være med en anden gang også, selvom det ikke blev jer der vandt i denne omgang.
Og så synes jeg lige I skal have lidt inspiration til gavemærker, hvis I skulle stå og mangle nogle her i sidste øjeblik.
Idéen har jeg lånt fra en af mine søde kunder, Anne fra Skanderborg, som sad og lavede nogle i den stil til en Kort- & Scrapaften i butikken.
Både tags og juletræer er skåret ud på Silhouette Cameo, men du kan også sagtens bruge færdige tags og motiver lavet med f.eks. dies eller du kan tegne motivet op på karton og klippe eller skære det ud.
Jeg fandt et juletræ Silhouette store og så har jeg selv sat den stiplede linje ind, så de bliver lette at bukke. Kortene kan også blive rigtig søde med f.eks. hjerter, julekugler, kagemænd eller stjerner.
Jeg brugte forskellige papir- og kartonrester - det er jo ikke meget der går til sådan et lille mærke.
Herover kan man se foldelinjerne i kartonen.
Jeg sørgede for at bruge nogle juletræer som var helt symmestriske, så jeg var sikker på at de passede sammen, når de skulle limes sammen bagefter.
Træerne foldes på midten og så limes de sammen tre og tre, for til sidst at blive limet på gavemærket.
Glædelig Jul
/ Gitte
Så nåede vi til juleaftensdag
og jeg vil gerne benytte lejligheden til at ønske alle jer bloglæsere en rigtig
GLÆDELIG JUL
og jeg vil gerne benytte lejligheden til at ønske alle jer bloglæsere en rigtig
GLÆDELIG JUL
Vi har også fundet en vinder af konkurrencen om et gavekort til Hobbyboden Scrapworld.
Vi har i alt modtaget 18 bidrag - det ene flottere end det andet, så jeg er faktisk glad for at det skal afgøres ved lodtrækning og ikke ved at udvælge det flotteste, for det ville være en helt umulig opgave.
Men lykkens gudinde (random.org) har fået lov at trække lod mellem deltagerne og vinderen blev:
.
.
.
.
Jean - som deltog med dette bidrag http://hyggekager.blogspot.dk/2014/12/juletags.html
Et stort TIL LYKKE - der kommer et gavekort til din mail i løbet af i dag.
Tusind tak til alle der har bidraget med tags i konkurrencen - håber I har lyst til at være med en anden gang også, selvom det ikke blev jer der vandt i denne omgang.
Og så synes jeg lige I skal have lidt inspiration til gavemærker, hvis I skulle stå og mangle nogle her i sidste øjeblik.
Idéen har jeg lånt fra en af mine søde kunder, Anne fra Skanderborg, som sad og lavede nogle i den stil til en Kort- & Scrapaften i butikken.
Både tags og juletræer er skåret ud på Silhouette Cameo, men du kan også sagtens bruge færdige tags og motiver lavet med f.eks. dies eller du kan tegne motivet op på karton og klippe eller skære det ud.
Jeg fandt et juletræ Silhouette store og så har jeg selv sat den stiplede linje ind, så de bliver lette at bukke. Kortene kan også blive rigtig søde med f.eks. hjerter, julekugler, kagemænd eller stjerner.
Jeg brugte forskellige papir- og kartonrester - det er jo ikke meget der går til sådan et lille mærke.
Herover kan man se foldelinjerne i kartonen.
Jeg sørgede for at bruge nogle juletræer som var helt symmestriske, så jeg var sikker på at de passede sammen, når de skulle limes sammen bagefter.
Træerne foldes på midten og så limes de sammen tre og tre, for til sidst at blive limet på gavemærket.
Glædelig Jul
/ Gitte
Abonner på:
Opslag (Atom)










































