fredag den 7. juni 2013

How-to: Fler-farvet stempling

Både Distress Markers og Memento Markers er eminente til at lave flerfarvet stempling med, bl.a. fordi de er vandopløselige og derfor nemt kan genfugtes lige inden du stempler motivet.


De fungerer bedst på gummistempler (træ-monterede eller cling-stempler). Da de er vandbaserede vil de prelle lidt af på klare stempler, medmindre du har præpareret disse ved f.eks. at slibe forsigtigt på dem med ganske fint sandpapir.
Begge typer penne er velegnede, så det er mest pga. farverne jeg vælger at bruge enten den ene eller den anden type: Distress Markers er typiske i støvede, douchede farver, mens Memento Markers typisk er de klare, rene farver.






Jeg lægger stemplet ned med motivet op. Herefter går jeg i gang med at farvelægge med pennens pensel-spids, som jeg holder lidt på skrå el. næsten vandret for at male større områder ad gangen  -  de behøver ikke at gå superhurtigt, så du kan godt give dig tid til at male farverne lige hvor du vil have dem.
Når jeg er klar til at stemple, tager jeg en dyb indånding og ånder på stemplet (som når man ånder på et spejl, hvor man skal have gnubbet en plet væk). Den smule fugt der kommer ved at ånde på det, er præcis nok til at befugte blækket, så du kan stemple dit motiv.




De to tulipan-kort er lavet med Distress Markers på et Hero Arts stempel.



Teknikken med tofarvet stempling er også rigtig god til sammensatte motiver som dette teksstempel med ramme fra hero Arts.
Også her har jeg brugt Distress Markers.


5 kommentarer:

  1. Ja det kan så sandelig have sine fordele nogle gange, isør når man ike har lyst til at få alle de sorte kanter på et image, og det ser meget pænere ud på f.eks. et naturbilledee, da man jo heller ikke har mørke outlines på tingene ude i naturen. Flotte stempelaftryk her, det er godt nok flot lavet.
    Há en rigtig god week-end alle sammen.

    SvarSlet
  2. Hvor er det bare skønne kort. Det er sådan en fed teknik! Ender med jeg bliver nød til at investere i Distress Markers også.

    SvarSlet
  3. Superflotte stempeltryk - flot lavet...

    SvarSlet
  4. HVor er de smukke... en måde jeg også tit laver mine stempel aftryk med

    God weekend

    SvarSlet
  5. Super søde kort!

    God weekend :)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...