onsdag den 24. december 2014

Glædelig Jul - vinderen af juletag-konkurrencen - og inspiration til gavemærker i sidste øjeblik

Skrevet af: Gitte Grønfeldt Sørensen

Så nåede vi til juleaftensdag
og jeg vil gerne benytte lejligheden til at ønske alle jer bloglæsere en rigtig
GLÆDELIG JUL




Vi har også fundet en vinder af konkurrencen om et gavekort til Hobbyboden Scrapworld.
Vi har i alt modtaget 18 bidrag - det ene flottere end det andet, så jeg er faktisk glad for at det skal afgøres ved lodtrækning og ikke ved at udvælge det flotteste, for det ville være en helt umulig opgave.

Men lykkens gudinde (random.org) har fået lov at trække lod mellem deltagerne og vinderen blev:

.

.

.

.

Jean - som deltog med dette bidrag http://hyggekager.blogspot.dk/2014/12/juletags.html

Et stort TIL LYKKE - der kommer et gavekort til din mail i løbet af i dag.

Tusind tak til alle der har bidraget med tags i konkurrencen - håber I har lyst til at være med en anden gang også, selvom det ikke blev jer der vandt i denne omgang.


Og så synes jeg lige I skal have lidt inspiration til gavemærker, hvis I skulle stå og mangle nogle her i sidste øjeblik.



Idéen har jeg lånt fra en af mine søde kunder, Anne fra Skanderborg, som sad og lavede nogle i den stil til en Kort- & Scrapaften i butikken.

Både tags og juletræer er skåret ud på Silhouette Cameo, men du kan også sagtens bruge færdige tags og motiver lavet med f.eks. dies eller du kan tegne motivet op på karton og klippe eller skære det ud.


Jeg fandt et juletræ Silhouette store og så har jeg selv sat den stiplede linje ind, så de bliver lette at bukke. Kortene kan også blive rigtig søde med f.eks. hjerter, julekugler, kagemænd eller stjerner.
Jeg brugte forskellige papir- og kartonrester  -  det er jo ikke meget der går til sådan et lille mærke.




Herover kan man se foldelinjerne i kartonen.
Jeg sørgede for at bruge nogle juletræer som var helt symmestriske, så jeg var sikker på at de passede sammen, når de skulle limes sammen bagefter.

Træerne foldes på midten og så limes de sammen tre og tre, for til sidst at blive limet på gavemærket.






Glædelig Jul
/ Gitte

6 kommentarer:

  1. Tillykke Jean og glædelig jul

    SvarSlet
  2. Super søde tags... og så lige til Cameoen ;-))
    tillykke til Jean

    Ønsker også dig og din familie en rigtig Glædelig Jul
    Hilsen Lissy

    SvarSlet
  3. Tillykke Jean - hvor er det også nogle søde juletags, du har kreeret trods travlheden :)
    De juletag du viser Gitte er også super søde og vist nogle, jeg skal prøve kræfter med inden næste jul. Kan godt lide, når der kommer noget dybde i tingene
    Rigtig glædelig jul til dig og din familie

    SvarSlet
  4. Wooowww hvor er det vildt... FEDT så får jeg mig da en scrap julegave hihi :)
    Hvor er det bare lækkert tusind tusind tak :)

    Rigtig glædelig jul til jer alle sammen :)

    SvarSlet
  5. Tillykke Jean. De tags er også meget søde! Gitte, tak for ideen - den er gemt til næste år. Men i grunden kan man jo også bruge det som gavemærke året rundt med andet motiv - blomster, fugle osv.. Eller bare til et kort! Tak for tutten - det il jeg arbejde videre på. Håber du og din familie får nogle dejlige juledage.

    SvarSlet
  6. Stort tillykke til Jean, og sikke skønne tags her også.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...