søndag den 1. februar 2009

Min helt personlige skrift

Ja, som I kan se, så har jeg fået lavet min helt personlige font med min egen håndskrift.
Jeg har købt den her: http://sweetshoppedesigns.com/sweetshoppe/home.php?cat=294, hvor man bestiller og betaler og derefter kan downloade en instruktion (som kort sagt går ud på at man skrive alle bogstaver, tal og tegn på et stykke papir og bagefter scanner det og sender det til en mail-adresse). Inden for 1-2 dage får man så tilsendt en ttf-font, som er lige til at lægge ind på pc'en og bruge som enhver anden skrifttype.
Jeg er blevet ovenud tilfreds med resultatet - et udprint af det skrevne kan faktisk være svært at skelne fra en "manuel" skriveprøve !! Men jeg gjorde mig faktisk osse "umage" (hvis man kan kalde det dét) for at lave skriften så naturlig som mulig og ikke forsøge at pynte på den eller skrive pænere end jeg plejer - den skulle jo gerne være personlig.

Fonten har jeg tænkt mig at bruge til såvel digi-scrap som til papirscrap (hvor man så bare printer den ud) - og så til en af de ting, der ringede en lille klokke hos mig, da jeg læste om skriften: personlige, håndskrevne julekort på computeren . . . . . jamen, altså - kan det blive nemmere !?

2 kommentarer:

  1. Ja, det er helt fantastisk. Jeg har også overvejet det mange gange. Men min mand arbejder jo med it-sikkerhed, og han er altså temmelig miljøskadet af alle de sikkerhedskurser. Og den scannede fil kan jo bruges til dokumentforfalskneri, så indtil videre har jeg fået nej. Skal lige siges, at han også hører til den salgs, der nægter at aflevere sit pas på et hotel, for som han siger. hvem holder øje med det 24-7? Jo, jo total miljøskadet :-)

    SvarSlet
  2. Det ser bare rigtig godt ud.... har også overvejet det flere gange... men kan se at det er et andet link jeg engang har fået.... har dog studeret dit... men kan ikke se hvad forskellen er i de forskellige valg.... udover prisen...????

    Hygge fra Betina

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...