tirsdag den 30. marts 2010

En flok anderledes konfirmationskort

Da jeg fik opgaven med at prøve at lave lidt konfirmationskort så besluttede jeg mig til at de skulle være lidt anderledes i form og størrelse end det jeg plejer. For at få lidt inspiration startede jeg med en tur på youtube.com, og ved de enkelte kort har jeg linket til de videoer der inspirerede mig.
Det første kort er et rigtig drenge kort. jeg har tidligere set noget lignende på Scrapsisters hvor det er lavet så det kan indeholde penge, men i denne video er det målt ud så man kan få det til at passe til et gavekort ala et kreditkort. jeg tog principperne men valgte at lave kortet lidt større så det endte med at være et A6 kort. Jeg skar det altså 14,8 cm i højden, men tog scrapkarton i fuld bredde (30,5 cm) og foldede så der var 10,5 cm til forside, det samme til bagide og resten sidder så foldet der i midten... du skal nok se videoen for at forstå den beskrivelse :-)
http://www.youtube.com/watch?v=4s-t867cBAc

Udenpå valgte jeg at prøve en teknik jeg har set flere steder her på det sidste, nemlig det at embosse et motiv på hvid karton med klar embossing og så sværte henover med distress ink efterfølgende. Det giver en rigtig lækker effekt syntes jeg.

Og så satte jeg et stykke organza indenunder så der var noget at binde med så gavekortet ikke falder ud.

Næste kort er et klassisk mappe kort, jeg har dog lavet den variation at jeg har sat to små lommer i indeni, lavet af en 16X16 cm kuvert der er lukket og klippet over på midten. Igen blev jeg inspireret på youtube, nemlig her:
dog valgte jeg at lave det som et mappekort i stedet for den kuvert lukning hun har valgt. Jeg lavede det 18 cm i bredden og 22 cm højt, og foldede det så i tre dele så det blev 8½ cm for låg, 8½ cm til bagside og resten til den lille forside.
jeg lavede et lille stykke karton med sværtede kanter der ligger i den bagerste lomme - så er der noget at skrive en hilsen på, og så kan der puttes penge eller gavekort i den anden lomme.

jeg brugte et 13/4" cirkel punch til mærket og et 2" scallopws punxh bagved. Sommerfuglen er en lille Martha Steward. Bemærk alle kanter er sværtet med distress ink.

Kig med igen i morgen, der kommer flere konfirmations kort og også et par bordkort.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...