mandag den 5. december 2011

vintage baby

Et barnedåbskort med papir fra Fab scraps. Her er det serien vintage-baby, jeg har taget udgangspunkt i. Det er samme serie jeg har brugt op alle sider af kortet.
Her på forsiden har jeg brugt en tyk gul blonde for at give lidt modspil til alt det lyserøde. Udover den gule blonder har jeg sat en blomster collage af lyserøde blomster fra prima marketing.
Jeg har brugt et lyserød skilt med guld kant, I kan sikkert lige skimte det bag fjeren. På den står der "baby".
Jeg har skåret navnet ud på Big shotten med en strip dies. En tynd lang dies til Big shotten, hvor man skærer et helt alfabet på en gang. Jeg har skåret navnet ud i krid hvidt karton og stanset en matchende sommerfugl på min Martha Steward large monarch butterfly punch.
Det sidste touch på forsiden er et par små perler.
Inden i er kortet også beklædt samme serie, men andre papirer. Jeg har brugt et af Hobbybodens eget stempel-design "til den lille prinsesse", som er rammet ind og har fået små rhinesten. Den hvide blonde er fra Tim Holtz diesen vintage lace.
På indersiden af kortet har jeg brugt et stykke stof hvorpå der er skrevet en lille citat. Og jeg har sanset små sommerfugle ud i matchende papir samt perler i hvid, og to lyserøde nuancer. Jeg har sørget for at fjerne et par tråde fra kanten, for at gøre den mere flosset.
Sådan ser kortet ud når det er foldet ud indvendigt. Jeg har brugt en spellbinder "labels 10"til at skære skrivefeltet ud med, og den sidste vinge har jeg placeret et stempel med tekst og jeg har sat små rhinesten i alle små blomster derpå. Det giver en hyggelig luksuseffekt.
I er velkomne til at lægge en kommentar og fortælle, hvad I synes om kortet. Nyd jeres mandag.

5 kommentarer:

  1. Så ualmindelig smukt et kort, elsker det lyserøde med det gule touch - og hvor er det befriende at se andet end julemotiver

    SvarSlet
  2. Utrolig smukt kort:)

    Jeg glæder mig til at følge din blog, der er rigtig meget flot inspiration

    Hilsen Jette

    SvarSlet
  3. Åee hvor kært, jeg elsker det lyserøde/ gyldne, og så det søde navn det går op i en højer enhed. v.h. morkaren.

    SvarSlet
  4. Et virkelig smukt kort - flot arbejde :)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...