onsdag den 7. december 2011

Reindeer

Jeg har lavet to julekort med de springende rensdyr fra Hero art/sizzix sættet. Jeg er blevet helt vild med de sæt. De er super nemme at anvende og så er jeg ret vild med de søde motiver. På kortet herover har jeg taget udgangspunkt i papir fra en 6 * 6 juleblog. Jeg kan ikke huske navnet på blokken, men for mig var det lige meget hvilket mærke det var, så længe papiret var blåt, da det jo skulle være en himmel. Det klippede jeg op i en bue og ned igen, og monterede det herefter på min hvide glatte kortbase. Så fungerer resten af kortbasen nemlig som en snedækket bakke.
Juletræerne er stemplet med mørkegrøn catseye sværte, og herefter stanset ud med de matchende dies fra Sizzix. Rensdyret er stemplet med rød catseye og sort staz-on.
Jeg har brugt brugt den søde merry christmas dies fra hobbyboden. Det gør noget super fedt at teksten er skåret ud. Holiday cheer teksten er stemplet med de samme farver som træerne og rensdyrets sweater. Synes det er lidt sødt at teksten er i 2 farver.
Sløjfen med knappen er et trick, jeg har set i en video fra Hero arts. Den talentfulde Shari Carroll viser tre forskellige typer sløjfer.
Tjek den ud her:http://www.youtube.com/watch?v=PVIgSTvQT9o

De sidste touch til kortet er de små snebolde, som er små hvide perler placeret usymmetrisk, for at give den hvide kort-base dimension.

Et andet kort med udgangspunkt i samme stempel serie er ovenstående, nemlig reindeer af Hero arts. Her har jeg lavet det i det mere traditionelle kortformat og har starten med at embosse forsiden af kortbasen med en texture folder. Igen har jeg klippet baggrunds papiret i snebakke-format (tænk sig at bruge sådan et ord ..ti hii... ) Denne gang har jeg brugt en lidt lysere grøn sværte og samtidig har det ene juletræ fået røde rhinesten. Jeg har brugt to små spellbinders (labels 4) og en tekst igen stemplet i to farver. Denne gang har jeg farvet rensdyret med en memento marker (sandfarvet) og stemplet to gange. Den ene gang på rødt papir. Sweateren har jeg så klippet ud og limet ovenpå det andet rensdyr. Det giver en lidt sød effekt, fordi det fremhæver sweatereffekten så fint. Igen en merry christmas tekst skåret ud i hvidt karton og denne gang en dobbelt twine sløjfe, som også vises på den video jeg henviser til tidligere i indlægget.

4 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...