torsdag den 1. december 2011

Julebog

Glædelig 1. december

Julen nærmer sig med hastige skridt - og julen en tid med rigtig mange traditioner, som er forskellige fra familie til familie, og fra egn til egn. Jeg synes derfor det kunne være lidt fedt at lave en lille julebog, som kunne indeholde en masse traditioner, vaner, opskrifter, billeder og andre små minder fra julen.





Jeg har brugt papir fra Simple Stories' skønne juleserie - der er både hele mønsterark og nogle rigtig lækre ark med mindre billeder og figurer til at klippe ud.


Der er også et ark som er inddelt i 6 mindre billeder - som jeg har skåret ud og brugt direkte som sider i bogen, bla. denne med teksten "good wishes"-




Forsiden af bogen er lavet af en side fra et akryl album (lidt svært at se på billedet - beklager), men der kunne også sagtens være brugt en chipboard side, som fx. denne.




De to chipboard bogstaver på forsiden har fået grøn distress stain og Glossy Accent
Siderne er sat sammen med 3 book rings. Akrylforsiden havde huller i forvejen, men de øvrige sider har jeg lavet huller i med en Crop-a-dile Big Bite.






Ud over forsiden og siderne fra mønsterarkene har jeg lavet nogle sider i forskellige størrelser ud af ensfarvet rødt og grønt karton. Siderne og de udklippede figurer er sværtet med grøn sværte.




Der er pyntet med lidt tekststempler, lidt halvperler og bling og ellers er der gjort plads til masser af tekst, gode historier og billeder.







- Anne









Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...