lørdag den 10. december 2011

Småkage-glas

Jeg har lavet dette småkage-glas til min datter. Hun skal have det med i børnehaven for at have noget at ligge de småkager i, som de bager i løbet af december. Jeg har brugt et konservesglas, hvor der oprindeligt har været små kartofler i. Det havde en god størrelse.
Som udgangspunkt skar jeg to grønne border af mørkegrønt karton med den dies, der hedder "vintage lace". Det er en rigtig lækker dies, hvor der er hele tre blonder på, som man skærer på samme tid, hvis man dækkker hele diesen. Jeg skar dog to strimler af 2 cm og placerede over den nederste blonde, sådan at jeg minimerede mit spild.

Jeg tog udgangspunkt i serien fra Girls Paperie fra sidste år "twinsel and twig". Som jeg har nævnt tidligere, så er dette min absolut favorit juleserie. Jeg er helt vild med de røde og grønne nuancer. Jeg har skåret en strimmel der er 7 cm bred og limet på glasset. Derefter har jeg limet de grønne papirs blonder på top og bund.
Jeg har brugt røde filt bogstaver, men man kan bruge hvilket som helst form for thickers eller mosgumminbogstaver. Vær dog opmærksom på, at ikke alle type bogstaver limer lige godt, så det kan være godt at tilføre lidt ekstra lim. Jeg har også monteret et glat julebånd med dobbeltklæbende tape og sat henover midten. Båndet hører ikke til papirs-serien, men passer perfekt dertil. Man får 5 forskellige meter bånd for kun 15 kr. Det er da billigt.
Jeg tog et ark med jule-crystal-stickers og limede hen over. Der er alt lige fra snemænd, julestok og juletræ, og jeg er sikker på at en pige på fem, slet ikke kan få nok bling ;-)
Jeg har brugt denne dies http://gittes.dk/shop/sizzix-bigz-die-13998p.html til at skære en julekugle ud med. Jeg har skåret den ud i chipboard og så derefter beklædt den med papir. Derudover har jeg skåret teksten "merry christmas" i grønt karton og limet på kuglen. Jeg har bundet rødt snor i den og et par gange rundt om halsen på glasset.
Så nu står det fine glas bare og venter på at komme med i børnehave. Det bliver så hyggeligt at se det fyldt med pebernødder og brune kager.

1 kommentar:

  1. Hvor er det bare et fint glas til småkagerne :)

    Rigtig god ide, de andre børn bliver da helt vildt misundelige :)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...