mandag den 4. maj 2009

Scrap Queen 2009 - April

Endnu engang var jeg heldig og gik videre i Multiscrap's udfordring.

Denne gang skulle man lave sit LO i en anden facon end firkantet, temaet skulle være "10 favoritter" og der skulle være dele i 3D, altså løftet ud fra det flade LO.

Dette blomster-LO er i nogle helt andre farver end jeg normalt arbejder med, og nok osse lidt mere 'løssluppent' end hvad jeg plejer at lave !!

Jeg fik ingen stemmer, men gik videre på heldet alene - men skidt med det - jeg er endnu engang blevet udfordret og kommet lidt ud over mine sædvanlige grænser.

fredag den 17. april 2009

Et lift i en lidt anden stil end den sædvanlige

Mia kom med en rigtig spændende udfordring inde på ScrapCat forleden:
"Lift en scrapper der har en HELT ANDEN stil end dig selv! Du skal henvise til det LO du lifter, hvem scrapperen er og hvorfor du har valgt netop hende og dette LO".

Jeg valgte at lifte Marolle - det øverste LO på denne side: http://nr59.dk/blog/?p=312
Det var rigtig sjovt, for Marolle har jo en stil, der er er en hel del anderledes end min sædvanlige stil - bl.a. er hun god til det med whitespace og til at bruge en masse sjov pynt. Men jeg endte faktisk med at blive rigtig glad for mit LO . . .

onsdag den 15. april 2009

Nemme blomster med cirkel-punches

Jeg har lavet nogle eksempler på, hvordan du nemt kan lave nogle enkle og søde blomster ved hjælp af cirkel-punches. Idéerne har jeg fået hhv. fra det nyeste nummer af magasinet "Creating Keepsakes" og fra et af kurserne på Scrap-a-Ganza i Holland.

De første er lavet af en udstanset cirkel, hvor der så er klippet 'hak' ind mod midten, så der bliver 6-7 'kronblade' tilbage.
Blomsterne kan laves i mønstret eller ensfarvet papir, og bagefter kan du f.eks. sværte kanterne og/eller lave 'falske syninger' med en tynd pen rundt langs kanten.

De andre blomster er lavet af udstansede cirkler i 2-3 forskellige størrelser.
Først er de gjort fugtige med en vandforstøver ('mister') og derefter er de krøllet sammen. Hvis du 'nulrer' dem lidt rundt i hånden, så får de et rustikt look i alle folderne.
Ret cirklerne sådan nogenlunde ud, men så de stadig krøller i overfladen og læg dem til tørre.
Når de tørrer op, bibeholder de deres nye krøllede stil bedre end hvis du bare havde krøllet papiret mens det var tørt.
Når de er helt tørre, kan du evt. sværte kanterne og bagefter limes lagene sammen.

onsdag den 8. april 2009

Kort med stemplede baggrunde

Gitte O (Godtesen) fra designteam'et har igen været kreativ med stemplerne.
Denne gang viser hun, hvordan man selv kan lave de mest fantastiske baggrunde på sine kort ved hjælp af de enkle stempler fra dette ark: http://gittes.dk/shop/umonteret-stempel-blomster-2932p.html
Gitte har først stemplet motivet én gang med en lys farve og derefter én gang til, lidt forskudt af det første stempel og i en mørkere farve.
På den måde kan man lave sine baggrunde akkurat som man ønsker - og så de kommer til at passe perfekt med den pynt, man bagefter sætter på !!







fredag den 3. april 2009

Stemplede kort fra designteamet

Gitte O (godtesen) fra designteamet har "leget" lidt med de umonterede stempler, som købes i store ark med masser af motiver:
http://gittes.dk/shop/umonterede-stempler-135c1.html

På kortet herunder er der brugt et par af de klassiske motiver fra dette ark http://gittes.dk/shop/umonteret-stempel-klassiske-2941p.html (og for dem, der ikke ved det, så kan jeg fortælle at en del af motiverne - bl.a. busterne og de forskellige opstillinger - på netop dette ark faktisk er lavet ud fra nogle af mine egne tegninger :-)).
Baggunden er først sværtet med en stempelpude og de stemplede motiver er efterfølgende embosset med Tim Holtz' Distress Embossing Powder.

På dette kort er motivet stemplet med embossing-sværten og så har den fået en gang almindelig guld-embossing pulver.
Bemærk den ternede firkant, som er lavet med et af baggrundsstemplerne fra dette ark: http://gittes.dk/shop/umonteret-stempel-snirklet-2940p.html

Endelig er der dette kort, hvor motiverne (damen og mønterne) igen er lavet med guldembossing og damen har fået rigeligt med varme, for at få det til at se gammelt ud. Sommerfuglen er klippet ud af et "lacecardstock" ark.

torsdag den 2. april 2009

Digi-designer

Som mange af jer måske allerede ved, så har Scrapsisters i går åbnet en shop: http://shop.scrapsisters.dk/ hvor du bl.a. kan købe digi-kits, altså "materialepakker" til digital scrapbooking.

I den forbindelse er jeg (sammen med to andre) blevet "ansat" som designer på det digitale område - det er jeg rigtig glad for og meget stolt over, og håber at jeg i fremtiden kan bidrage med en masse idéer, som andre kan få glæde af !!


mandag den 30. marts 2009

Scrapbook Queen 2009 - Marts bidrag

Pyha - så slap jeg endnu en gang gennem nåleøjet (hmmm . . . . . gad vide om man bare var heldig og undgik lodtrækningen, eller om der var nogen der stemte på ens bidrag !?).
Opgaven lød denne gang på at bruge farven gul, at ordet STRÅLE indgik i titlen og at der måtte være ét og kun ét foto.
Nå, men her er det - jeg synes selv det er rimelig anderledes end hvad jeg plejer at lave:

søndag den 15. marts 2009

Skær / klip i dit mønsterpapir

Karina fra Hobbyboden's design-team er kommet med nogle idéer til, hvordan du kan bruge dit mønstrede papir kreativt:
På dette LO har Karina brugt papir fra Magenta's æble-serie.
På detaljebilledet kan du se, hvordan der er skåret ud omkring æblerne og bladene, så de fungerer som en slags "foto-holder".

På det andet LO har Karina brugt papir fra S.E.I.'s Dill Blossom serie.

Her er der skåret hele dele af mønsterpapiret ud i form af et pa dekorative grene, som er brugt som pynt på LO'et.

Derudover har Karina skåret bogstaverne til titlen ud i småmønstret papir.

søndag den 8. marts 2009

Scrap i det Jyske

Allerførst vil jeg skynde mig at sige tusind tak til alle jer søde kunder, som kiggede forbi min stand på Scrap i det Jyske i Ejsing i går !! Og en særlig tak til "Odderne" som var så søde at hjælpe med at få pakket sammen og båret ud, så jeg kunne nå færgen hjem i god ro og orden.

Her er et par billeder fra standen - bl.a. med alle de populære produkter fra Ranger, som jeg benyttede lejligheden til at vise frem.På et senere tidspunkt skal der nok komme et par billeder af de små projekter, som jeg viste frem ved bordet, og hvor der var mulighed for selv at sidde og afprøve en del af tingene.

tirsdag den 3. marts 2009

Sig pænt goddag . . .

. . . til det nyeste medlem af Hobbybodens design-team !!

Det er med stor glæde og stolthed, at jeg kan præsentere Gitte Ottosen (Godtesen) som den nye designer på holdet.

Mange af jer kender sikkert Gitte i forvejen fra diverse forum's på nettet og/eller fra Kreativ Fritid messen i Viborg, hvor hun både har været en af mine super-dygtige og kreative hjælpere på standen og selv tidligere har haft sin egen stand.
Gitte laver både scrapbooking og kort, og flere vil nok kende hende som en sand mester udi Floral Punch Craft, hvor hun bl.a. har holdt kurser rundt omkring i landet (sammen med Karina).
Du kan se eksemper på Gitte's kretioner på bloggen: http://godtesen.blogspot.com samt på hendes hjemmeside: http://godtesen.dk/ - hvor du kan hente både inspiration og vejledninger til en masse forskellige ting.

mandag den 2. marts 2009

Endnu et LO fra Designteamet

Dette LO er også Jane's (Lullemor) værk.
Denne gang har hun brugt papir fra Heidi Grace's "Day Dream Believer" serie.
Ovenpå papiret er lagt et klart akryl-overlay, som er dekoreret med alcohol inks på den trediedel længst til venstre.
Sommerfuglen er kantet med selvklæbende perler.
Og med vanlig sans for detaljerne, så har Jane også fremhævet et par striber af rhomberne i mønsteret samt et par andre detaljer med Stickles (Glitter Glue).





søndag den 1. marts 2009

Inspiration fra Design Teamet

Som tidligere skrevet, så har Jane (Lullemor) fra Hobbyboden's DT været utroligt kreativ og lavet flere forskellige spændende projekter med materialer fra butikken.

Baby LO'et her er lavet med de supersøde papirer fra S.E.I. (serien hedder Chick-a-Dee i pigefarverne og Chick-a-Doo i drengefarverne).
Som sædvanlig har Jane tilføjet LO'et en masse spændende detaljer, skabt ved hjælp af bl.a. punches, brads, sytråd, stemplede og embossede motiver samt en hæklet blomst (du kan finde opskriften på en hæklet blomst inde på Scrapsister's side her: http://www.scrapsisters.dk/magasin/index.php/haekleskole/haeklede-blomster)



lørdag den 28. februar 2009

SQ 2009 - Februar

Som tidligere nævnt, så er jeg med i dette års Scrapbook Queen udfordring hos Multiscrap - og det ser ud til at jeg er sluppet gennem nåleøjet endnu engang . . .
Udfordringen denne gang var at bruge alle regnbuens farver:

torsdag den 19. februar 2009

Liquid Pearls

En af de nye ting, der er ankommet til butikken for nylig, er Liquid Pearls fra Ranger.
Det er en perlemorsskinnende, tyktflydende masse, som kommer i en lille flaske med en meget fin spids. Spidsen kan bruges til både at tegne streger med eller til at sætte i små "dutter", som holder faconen mens de tørrer op.
Her har jeg brugt Liquid Pearls på blomster (lavet med Retro Flower fra Whale of a Punch serien), hvor jeg har sat det i små "dutter".
Den hvide streg rundt i kanten af kronbladene er tegnet med en hvid Gel Roller Pen.

mandag den 2. februar 2009

Nyt fra Design Teamet - "Piger"

Så har super-kreative Jane (Lullemor) været i gang med at designe for butikken, og har afleveret tre superflotte LO's til inspiration for os allesammen.
I får her det første i rækken:
Mønsterpapiret er fra Graphic45's Botanicabella serie, og Jane har tilføjet LO'et en masse spændende detaljer, f.eks. den lille tag til højre, fæstnet med en skrue-brad og sommerfuglen ved swirl'en (både tag og sommerfugl er fra Botanicabella serien). Sommerfuglen er i øvrigt kun limet fast på midten, så den kan sidde og 'blafre' med vingerne !!
Prima-blomsterne er lavet med flere forskellige brads i midten - inkl. søm- og skrue-brads, som giver et lidt 'råt' og på samme tid romantisk look.
Chipboard-swirls'ene har fået en omgang med Distress Embossing Powder, som giver dem en helt fantastisk rå og 'vejrbidt' overflade.

søndag den 1. februar 2009

Min helt personlige skrift

Ja, som I kan se, så har jeg fået lavet min helt personlige font med min egen håndskrift.
Jeg har købt den her: http://sweetshoppedesigns.com/sweetshoppe/home.php?cat=294, hvor man bestiller og betaler og derefter kan downloade en instruktion (som kort sagt går ud på at man skrive alle bogstaver, tal og tegn på et stykke papir og bagefter scanner det og sender det til en mail-adresse). Inden for 1-2 dage får man så tilsendt en ttf-font, som er lige til at lægge ind på pc'en og bruge som enhver anden skrifttype.
Jeg er blevet ovenud tilfreds med resultatet - et udprint af det skrevne kan faktisk være svært at skelne fra en "manuel" skriveprøve !! Men jeg gjorde mig faktisk osse "umage" (hvis man kan kalde det dét) for at lave skriften så naturlig som mulig og ikke forsøge at pynte på den eller skrive pænere end jeg plejer - den skulle jo gerne være personlig.

Fonten har jeg tænkt mig at bruge til såvel digi-scrap som til papirscrap (hvor man så bare printer den ud) - og så til en af de ting, der ringede en lille klokke hos mig, da jeg læste om skriften: personlige, håndskrevne julekort på computeren . . . . . jamen, altså - kan det blive nemmere !?

lørdag den 31. januar 2009

Nyt design på bloggen

Nu hvor jeg har lært lidt om digi-scrapping, synes jeg at tiden var inde for at lave en personlig "header" til min blog.
Den er nu færdig, og jeg synes selv den er blevet OK - men må indrømme, at jeg var lidt "oppe at slås" med størrelsen på den, så den kunne passe ind i resten af skabelonen . . . . . men endelig fik jeg den til at "makke ret" !!

Credits:
"Kit Hot Chocolate" by MissVivi - http://missviviscrap.over-blog.com
"Craft Alpha" by akizo - http://digital-scrapbooking-japan.blogspot.com
"Bad Sewing Maschine" by Traci Reed - http://www.sweetshoppedesigns.com

torsdag den 22. januar 2009

Scrapbook Queen 2009

Også i år har Iben fra Multiscrap lavet en konkurrence om at blive Scrapbook Queen i 2009.
Denne gang er reglerne dog lidt anderledes, idet man løbende kan blive "stemt hjem" hvis man enten er mellem dem, der får færrest stemmer, eller hvis man ikke bidrager til den månedlige udfordring.
Første udfordring er netop overstået, og jeg var en af de 23 heldige, der gik videre.
Jeg deltog med dette LO, hvor emnet var "Bedste Drøm". Øvrige krav til LO'et var mindst to billeder + at der skulle sys i hånden på LO'et.

lørdag den 3. januar 2009

Udfordringsdag hos Scrap-is-Fun

Der var udfordringsdag i går på forum'et hos Scrap-is-Fun og jeg fik lavet to af opgaverne.
Den første opgave var et valg mellem to forskellige skitser fra http://www.pagemaps.com/, hvor jeg valgte denne:
Som jeg fik lavet dette LO ud fra (Pane = Brød - på italiensk).
Den anden opgave var et såkaldt "Swing Card" og det sjove ved det (synes jeg) er at man sætter et rundt stykke karton fast på forsiden med en brad el. lign. så det kan svinge til siden - og så skriver man en hilsen inden under.
Jeg har dekoreret mit kort med blomster på den runde ’sving-dims’ - men man kan jo også f.eks. bruge et stempel, som der vises i video’en her:http://www.youtube.com/watch?v=g_-K29O1XCc&feature=channel_page

søndag den 28. december 2008

Digital Scrapbooking

Jeg havde ellers lovet mig selv aldrig at prøve det (for jeg havde en lumsk fornemmelse af, at jeg ville blive grebet af det) - men her i weekenden kunne jeg så ikke længere modstå fristelsen.

Jeg startede med at sidde og 'lege' lidt med et meget simpelt LO:
Men jeg kunne godt se, at der manglede noget 3D-effekt og nogle skygger, for at få det til at se mere 'naturtro' ud.
Så jeg legede lidt videre, og det kom der så dette resultat ud af. Jeg er ovenud tilfreds med det, for det er jo sådan set kun mit andet forsøg med digital scrapbooking:
Du kan læse meget mere om hvordan du kommer igang på Scrapsisters' Magasin:http://www.scrapsisters.dk/magasin/index.php/digitalscrapbooking/nybegynder-guideog på Forum'et er der hjælp at hente, hvis du har spørgsmål (og links til gratis 'kits' med papir og pynt): http://www.scrapsisters.dk/forum/index.php?board=9.0

lørdag den 27. december 2008

Nyt fra Design Teamet

DT-medlem Karina har lavet dette smukke bryllups-LO med papirer fra Graphic45's Botanicabella serie og blomster fra bl.a. Prima og Petaloo.
Karina har liftet denne skitse fra Graphic45's side:
http://www.g45papers.com/idea-details.php?ProID=433&ProCatID=All&DID=All
Karina skriver selv om sit LO:

"Dette er mit første LO med overflod af blomster. Jeg er ret vild med de mange blomster. Kunsten er at finde blomster, der matcher og som alligevel er forskellige. Jeg har her valgt at holde mig i råhvide/brune/grønne nuancer og variationen kommer ind ved at der er forskellige slags blomster.
Her både Dahlia blomsterne som er af silke og prima blomsterne som er af papir. Og så er der laver center i blomsterne på forskellige måder.

Nogle steder er der sat en mindre blomst ind i midten og afsluttet med en halvperle eller en brad. Center kan også laves med en knap.

I nogle af blomsterne er også afsluttet med ting som jeg har fundet i min perlekasse. Jeg har brugt nogle spacers og så en halvperle ovenpå. Det giver en rigtig flot blomst. Nogle af blomsterne har også fået noget glimmer. Her med glimmermist, men stickles kan også bruges.
Overskriften er skåret ud på Silhouetten i Basix karton".

torsdag den 18. december 2008

Nominering på Scrapsisters

På det danske online-magasin Scrapsisters har læserne i starten af december kunnet indsende nomineringer af, hvem/hvad de synes skal være årets scrapper, årets butik, årets event og årets produkt.
Nu har etpanel udvalgt 5 i hver kategori, og jeg er stolt som en pave over, at Hobbyboden er blevet nomineret - det er SÅ skønt at vide, at der sidder nogen derude og påskønner det arbejde man lægger i sin butik !!
Afstemningen om Den Gyldne Saks løber frem til nytårsaften, og du kan afgive din stemme HER

tirsdag den 9. december 2008

Design Team

Jeg har hermed fornøjelsen at præsentere dig for Hobbybodens helt eget design team.
Jeg er nemlig i den heldige situation, at to superdygtige piger har sagt JA til at være med til at udklække gode idéer, når der kommer nye produkter i butikken.

Og hvem er så de dygtige piger ?? Jo, det er såmænd:
Jane Henningsen (Lullemor)
http://janeskreative.blogspot.com
og
Karina Møller Sørensen (KarinaHadsten)
http://karinascrap.blogspot.com

Mange af jer kender dem måske i forvejen - enten fra diverse forums på nettet, eller fra messen i Viborg, hvor de begge har hjulpet mig og vist deres kreative talenter.

Begge laver både kort og scrapbooking, så jeg er sikker på, at der nok skal blive lidt for enhver smag at kigge på fremover.

Blog Candy hos Jane

Jane har udlovet 'blog-candy' (en pakke scrap-godter, som man kan vinde, hvis man linker til hende og lægger en kommentar til hendes indlæg) - så jeg vil straks lægge linket her:
http://janeskreative.blogspot.com/2008/12/blogcandy_09.html

lørdag den 6. december 2008

Juleåbent i butikken

Butikken i stalden står nu færdig, og jeg havde første åbningsdag i onsdags.
Jeg holder i første omgang åbent hver onsdag og søndag fra 11-17 her op til jul.
Her er et par billeder fra butikken:


Hobbyboden på Facebook

Hobbyboden har nu fået sin helt egen gruppe på Facebook, hvor du vil kunne læse lidt løst og fast om butikken.
Du finder gruppen HER

Om du er nuværende eller kommende kunde - eller hvis du blot er nysgerrig - så skal du være hjerteligt velkommen til at melde dig ind i gruppen . . .

søndag den 9. november 2008

ATC kort i vintage-stil

Vintage-stilen er over os - og det samme er ATC-kortene.
Jeg har deltaget i en kortswap på The Scrap Cat Forum, hvor jeg skulle lave og indsende 10 kort, hvorefter jeg ville få 10 kort tilbage fra andre deltagere.
Jeg fik lavet disse her:

På detaljebillederne kan du se hvordan jeg rigtigt har hygget mig med at få papiret til at se slidt ud ved hjælp af stempelsværter fra Tim Holtz' Distressing serie og Heritage-sværterne fra Marvy.

For dig, som endnu ikke kender til ATC-kort, så er der en kort forklaring samt flere eksempler på min hjemmeside her:
http://hobbyboden.dk/?ATC_Kort

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...