lørdag den 27. august 2011

Og vi fortsætter med ting der ikke er af papir...

Jeg har fået blod på tanden med hensyn til at bruge mit værktøj til andet end lige papir, så her har BigShot'en igen været på arbejde.
Denne gang har den fået lov at stanse ud i Heat Transfer Flocked Material, altså det overføringsmateriale til stof, som egentlig hører til Silhouette-maskinen.
Men hvorfor ikke klippe et stykke af rullen og bruge det i BigShot'en i stedet?
Det gjorde jeg med to forskellige dies, og bagefter strøg jeg motiverne over på et af de forklæder vi bruger, når vi er med Hobbyboden ude på messer.


Bogstaverne er skåret ud på Silhouetten - men de kunne ligeså godt have været skåret ud med en die. Det kan nemlig også sagtens lade sig gøre at skære i transfer-materialet med de tyndere dies - du skal blot huske at skære fra siden *modsat* den gennemsigtige bærefolie på transfer-materialet, for så kan du bare trække alt der overskydende materiale af, hvis die'en ikke har skåret helt igennem.

1 kommentar:

  1. Ja, det er helt sikkert oplagt at bruge nogle af Silhouette produkterne med de almindelige dies.. gør jeg også til f.eks. glasætsning.
    Hvis jeg må udfordre dig, nu hvor du har en Silhouette? Hvad så med selv at designe pynten, så den matcher toppen af din hjemmeside? Så kan du jo lave alt fra flere forklæder til noget glasætsning i butikken ;)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...