tirsdag den 19. juli 2011

En lille bog

Jeg har her på det sidste leget lidt med det nye koncept der snakkes så meget om; SMASH books. Jeg valgte dog at lave min selv i stedet for at købe en færdig (det kan du se på min blog), men da jeg var færdig sad jeg med papirrester, 2 stykker små chipboard og en rest spiralryg til min zutter.....hvad skulle det dog bruges til.
Så slog det mig; jeg har en rigtig god veninde som snakkede om at hun skulle have sig en fryserbog, en hvor hun kunne holde styr på hvad der var i fryseren.... og det kunne jeg da sagtens lave med de rester jeg havde liggende på bordet.
Her er den så. Det er lidt svært at se men der står "Fryserbog" øverst. Den er ca 10X15 cm. For- og bagside er lavet af chipboard og beklædt med mønsterpapir både indvendigt og udvendigt. Jeg lavede det udvendige 4 cem for stort på begge leder og foldede det ind på indersiden så kanterne blev fine.
 Der er tre faneblade i bogen; kød, grønt og brød. De er lavet af et stykke mønsterpapir i 9X28 som jeg har foldet på midsten og lavet en skrå kant på halvdelen af så det kan være en lomme.
Selve fanen er lavet med mit filefolder punch.
 Jeg havde ikke noget kvadreret eller linieret papir i huset men så er det jo heldigt at man kan finde det på nettet og printe det ud selv :-) http://www.printablepaper.net/
 Lige et ekstra billede for at illustrere at der rent faktisk er lommer i fanebladene.
Jeg har bevidst udeladt pynt på bogen, har nok lidt en ide om at der ikke skal være for meget dims som diverse snavs kan hænge fat i når den skal opholde sig i nærheden af mad :-)

Hvis du ikke har en zutter, så brug bookrings, eller lav huller 3-4 steder langs den ene side og træk bånd igennem til at holde sammen på siderne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...