torsdag den 22. marts 2012

Clean & Simple Cards

Her er nogle af de kort, som jeg viste på begynderkurset forleden  -  det er supernemme og simple kort, men som alligevel er rigtig søde.

Det første kort er lavet på samme måde som et andet kort jeg viste for nylig.
Det er supernemt at udnytte de smukke dobbeltsidede mønsterpapirer til sådan et kort. Jeg har skåret et stykke, som er ½ cm mindre på hver led end det foldede kort, og så har jeg bukket det ene hjørne om og sat det fast med en lille bid dobbeltklæbende tape.
Pynten er en træblomst samt en "snydesløjfe".


Det næste kort er et assymetrisk gatefold-card, hvor de to klapper overlapper med ca. 1 cm.
Båndet går hele vejen rundt på bagsiden og ind under det stribede karton, så man kan binde kortet med en sløjfe i højre side.


Når man har lavet en række forskellige kort, så sidder man tit tilbage med en masse rester og stumper.
Så det sidste kort er ét, hvor man kan udnytte stumperne ved at lave dem i firkanter i samme størrelse.
Jeg har brugt en hjørneafrunder (punch) på to af hjørnerne på hver firkant, så de tilsammen danner noget der minder om en kæmpestor blomst.


Papiret er fra Maja Designs skønne serie "Lantliv": http://gittes.dk/shop/scrapbook-paper-lantliv-12451p.html

7 kommentarer:

  1. Må også lige prøve de 2 sidste, har jo prøvet den første.
    Totalt lækkert papir!!!!

    SvarSlet
  2. Super fine kort, de skal helt sikkert prøves ;o) Ha' en rigtig dejlig dag.

    SvarSlet
  3. Det er jo flotte kort i al sin enkelthed...

    SvarSlet
  4. Rigtig søde enkelte kort.

    SvarSlet
  5. Super søde og enkle kort.

    SvarSlet
  6. De er rigtig flotte, du kan evt også dele dem her Hobbytavlen.dk

    SvarSlet
  7. De er bare så smukke og enkle. Det er også det papir du har brugt, det er bare så smukt. Jeg bliver nød til at liftle de kort:)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...