onsdag den 31. august 2011

Hjemmelavede stempler i mosgummi

Jeg så engang for længe siden, at Tim Holtz lavede hjemmelavede stempler i mosgummi (eller noget der mindede om det), så det skulle jeg da osse lige prøve, nu hvor jeg er inde i en periode med alternative anvendelsesmuligheder for dies.

Så jeg tog en Marianne-die (julestjernen) og stansede ud i mosgummi (den er ca. 2 mm tyk og det gik fint med at skære, formentlig fordi den bliver mast helt flad mellem valserne i BigShot'en og derfor ikke behøver en tyk kniv).
Bagefter limede jeg figuren over på en akrylklods, og herefter gik jeg i gang med at stemple på noget baggrundspapir, som skulle bruges til et kort.
Jeg har brugt fire af farverne fra Cat's Eye Chalk Queue'n "Pumpkin Patch" til at stemple med.


Og her er så det færdige kort. baggrunden har fået sværtet kanterne og lavet falske syninger.
Motivet er fra et af de nye klippeark fra Pion Design: http://gittes.dk/shop/pion-design-515c1.html og den lille guldsmed er fra en af æskerne med udskårne træfigurer: http://gittes.dk/shop/search-1.html?keyword=wood+case



7 kommentarer:

  1. Wow, hvor er det et sødt kort.

    Smart med hjemmelavet mosgummi-stempel .. det er da blevet rigtig godt!!

    Rigtig god onsdag og tak for kikket :D

    SvarSlet
  2. Super flot kort. Det er lige mig.

    SvarSlet
  3. Smart ide,og et fint kort.

    SvarSlet
  4. Hvor smart - Sjovt at følge med i din alternative periode :D

    Lækkert kort

    SvarSlet
  5. hmmm lækkert kort.... ender med jeg køber en masse dies bare for at lave stempler

    SvarSlet
  6. Sjov idé. Det er da noget der må prøves.

    SvarSlet
  7. Det var en super ide.Og lekre farger på bagrunnen. Mon tro om det kan brukes til stofftrykk...?

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...