tirsdag den 4. marts 2014

Sammensat tekst i Silhouetten

Skrevet af: Lina

Silhouettens Weld funktion kan bruges til rigtigt meget forskelligt, men jeg elsker at bruge den til sammensat tekst. Især når jeg skal lave titler. Det er nu engang nemmere, når alle bogstaverne hænger sammen, end når man skal klistre dem på layoutet et af gangen.

Idag har jeg lavet en video der viser hvordan jeg gør, inde i Silhouette softwaren, når jeg skal have tekst til at hænge sammen. Jeg har brugt Pacifico og Museo fontene, samt en skærefil fra Silhouettes egen shop (katten). Jeg mener bestemt at alle de funktioner jeg viser idag findes i grundudgaven af Silhouette programmet, men da jeg har Designer Edition kan jeg ikke være 100% sikker.

Videoen kan med fordel ses i fuld skærm.



Da titlen først var lavet, var det tid til at lave selve layoutet. Jeg har igen brugt Chickaniddys lækre Girly Twirly serie, samt et enkelt ark fra My Mind's Eye Bramble Rose. Derudover en boderpunch, lidt wood veneer, washi tape og bling jeg havde ligende i gemmerne.



Det er ikke den helt store og 'dybe, reflekterende' tekst, som journaling, denne gang. Til gengæld er det et glimt af vores hverdag med katten, som vi helt sikkert vil huske tilbage på med et smil. Og selvom jeg som regel er meget glad for at skrive en hel masse, så er det vigtigste for mig egentligt at fange 'hverdagen' som vi oplever den.

Tak fordi du kiggede med, og rigtig god fornøjelse.

1 kommentar:

  1. Skønt at se, at der er nogen der virkelig får så meget ud af sin skæremaskine. Desværre har jeg slet ikke hoved til alle de tekniske ting, så jeg holder mig til dies he he

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...