tirsdag den 25. oktober 2011

Friendly plastic

Jeg har været igang med at lege med friendly plastic. Friendly plastic fås i butikken i mange forskellige farver - se her. Friendly plastic er nemt at arbejde med og bliver blødt ved opvarmning. Friendly plastic kan klippes med en almindelig saks. Her har jeg klippet strimler af plastik, som jeg har lagt i små gitre. Jeg har bygget gitrene på en bageplade med bagepapir. I en vejledning har jeg set at friendly plastic smeltes i ovnen ved 60 grader i bare 3 minutter. Men jeg har nu været oppe på 75 grader og noget længere "bagetid". Men det er nu ret tydeligt hvornår plastikken er smeltet nok. Gitre, som dem jeg har lavet er oplagte til smeltning i ovn. Men alternativt kan friendly plastic opvarmes i varmt vand og formes mens det er varmt og blødt.

Der findes en masse instruktionsvideoer til Friendly plastic på nettet. Håber I har fået lyst til at prøve at lege med det. Tanken er at gitrene skal monteres i en lædersnor eller anden kæde/snor, så det bliver til et vedhæng i en halskæde. Alternativt kan de bruges som embellishments på kort eller LO's.
- Posted using BlogPress from my iPhone

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...